Σύμφωνα με δημοσίευμα του cnn.com η Microsoft προσέλαβε έναν 25χρονο, στέλεχος της γνωστής αλυσίδας λιανικής Wal-Mart, ως αντιπρόεδρο των καταστημάτων λιανικής της.
Η κίνηση αυτή παραξενεύει; Τι σημαίνει ότι η Microsoft, μια μεγάλη εταιρεία με ισχυρό brand name, ανοίγει καταστήματα λιανικής; Και γιατί να ανταγωνιστεί τους πελάτες της, τα μεγάλα καταστήματα λιανικής;
Η πρώτη σκέψη είναι ότι η Microsoft πιστεύει πως οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου δεν θα ξεπεράσουν τα επόμενα χρόνια τις πωλήσεις λιανικής. Αν πίστευε το αντίθετο δεν θα το επιχειρούσε. Κάτι αντίστοιχο συνέβη στην Ελλάδα με το eshop το οποίο προχώρησε στην δημιουργία καταστημάτων λιανικής. Βέβαια, τα ελληνικά μεγέθη δεν συγκρίνονται με τα παγκόσμια μεγέθη της Microsoft.
Βέβαια η Microsoft δεν ήταν ποτέ δυνατή στο διαδίκτυο. Εγκλωβισμένη στη στρατηγική της: «Όλα μέσα από τα windows» δεν κατάφερε να τοποθετηθεί έγκαιρα στις διαδικτυακές υπηρεσίες αφήνοντας πολύτιμο χώρο και χρόνο στο google για να κυριαρχήσει.
Ίσως πίσω από την απόφαση για ανάπτυξη καταστημάτων λιανικής κρύβεται η διαπίστωση ότι δεν έχει τη γνώση και τη δομή να οργανώσει ένα πετυχημένο online κατάστημα στα πρότυπα της cisco.com και του amazon.com.
Έτσι στην εποχή του twitter και των social media η Microsoft επιστρέφει σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που την πηγαίνει πολύ πιο πίσω από την αφετηρία της. Θα προσπαθήσει να βγάλει έσοδα από πώληση μηχανημάτων ενώ η ίδια πήγε την οικονομία της πληροφορίας ένα βήμα παραπέρα κερδίζοντας χρήματα από τις άδειες χρήσης.
19.2.09
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου