8.12.09

Οι αιτίες της πτώσης του MySpace

Ο Murdoch αγόρασε το 2005 το MySpace καταβάλλοντας $580 εκατ. δολάρια.

 
Λίγους μήνες μετά το Google κατέβαλε $900 εκατ. δολάρια για να έχει το αποκλειστικό δικαίωμα τοποθέτησης διαφημίσεων.

 
Τα έσοδα ανήλθαν σε $50 εκατ. δολάρια το χρόνο.

 
Οι επιτυχίες σταματούν εδώ καθώς μπαίνει στο προσκήνιο το Facebook.

 
Το 2008 το MySpace δεν πέτυχε το στόχο πραγματοποίησης εσόδων $1 δισ. δολαριών.

 
Το 2009 λόγω της πτώσης της κίνησης και της ανόδου του Facebook, το MySpace θα χάσει $100 εκατ. δολάρια από τη συμφωνία του με το Google (η συμφωνία με το Google είχε ειδικούς όρους σχετικά με την κίνηση του δικτύου).

 
Σύμφωνα με ένα εξαιρετικό άρθρο των Financial Times τα αίτια της πτώσης ήταν:
  1. Οι διαμάχες μεταξύ της ομάδας του Murdoch και των ιδρυτών του Google.
  2. O ανέφικτος στόχος για έσοδα $1 δισ. δολάρια. Ο Murdoch ανακοίνωσε το στόχο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του επιτελείου του. Για την επίτευξή του, οι σελίδες πλημμύρισαν με διαφημίσεις και έδιωξαν τελικά τους χρήστες. Κάποιες ανανεωτικές τεχνικές λύσεις οι οποίες πιθανώς προσωρινά θα προκαλούσαν μείωση εσόδων δεν υιοθετήθηκαν.
  3. Ο στόχος του ενός δισ. οδήγησε σε περικοπές κόστους σε μια εποχή που το ζητούμενο ήταν η απρόσκοπτη πάλη με τους ανταγωνιστές.

 
Ειδικά οι περικοπές είναι μια καταστροφική χαρακτηριστική πολιτική μεγάλων εταιρειών: Τίθεται ένα νούμερο ως στόχος και αρχίζουν περικοπές, στην αρχή προσεκτικά και στη συνέχεια αλόγιστα μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος.

 
Ο παραλογισμός του μετοχικού μοντέλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: