29.5.07

Ο Μεγάλος Αδελφός που λέγεται Google.

To Google ανακοίνωσε την πρόθεση του να διατηρεί τα δεδομένα των αναζητήσεων των χρηστών του για περίοδο δύο ετών για λόγους ασφαλείας καθώς και για εμπορικούς λόγους.

Με αυτόν τον τρόπο το Google σκοπεύει να εμβαθύνει την εξατομικευμένη διαφήμιση. Δηλαδή, πλέον όταν είμαστε στο διαδίκτυο θα βλέπουμε διαφημίσεις που δεν αφορούν απλώς την τρέχουσα αναζήτησή μας άλλα και τα ευρύτερα ενδιαφέροντά μας τα οποία θα προκύπτουν από προηγούμενες αναζητήσεις μας (π.χ. σπορ, σεξ, κινηματογράφος, κτλ.)

Προς το παρόν η Ευρωπαϊκή Ένωση αντέδρασε αλλά μόνο ως προς τη διάρκεια της διατήρησης των δεδομένων (2 έτη). Η αντίδραση κρίνεται τουλάχιστον άστοχη. Τι νόημα έχει το Google να σβήνει τα δεδομένα πιο νωρίς ή πιο αργά από τη στιγμή που τα έχει επεξεργαστεί και έχει δημιουργήσει το προφίλ του χρήστη.

Ωστόσο πρέπει να αναγνωρίσουμε στο Google ότι έχει το θάρρος (ή το θράσος) να δημοσιοποιεί μια πρακτική που ήδη εφαρμόζεται από το ίδιο και τους ανταγωνιστές του.

Αυτή η εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων σίγουρα θα δυσαρεστήσει πολλούς χρήστες. Μπορεί να αποτελέσει σε βάθος χρόνου την αχίλλειο πτέρνα του Google σε περίπτωση που εμφανιστούν ισάξιοι περιηγητές οι οποίοι σέβονται τα προσωπικά δεδομένα.

Προς το παρόν το μόνο που μας σώζει είναι ότι ο όγκος πληροφοριών είναι τεράστιος για να γίνει αποτελεσματική επεξεργασία.


Δεν υπάρχουν σχόλια: