5.6.10

Γιατί το διαδίκτυο ταιριάζει σαν τρόπος επικοινωνίας στους φιλελεύθερους.

Πολύ ενδιαφέρον άρθρο του cnn.com για τη χρήση του διαδικτύου στην πολιτική επικοινωνία των ΗΠΑ

Σύμφωνα με το άρθρο το διαδίκτυο χρησιμοποιείται ευρέως από τους φιλελεύθερους καθώς ταιριάζει με την πολιτική τους αντίληψη για κοινοτικό ακτιβισμό, ενθάρρυνση του διαλόγου και δημιουργία περιεχομένου.

Αντίθετα το διαδίκτυο συγκρούεται με την αντίληψη των Αμερικανών συντηρητικών για ένα μοναδικό μήνυμα χωρίς διακυμάνσεις και συνιστώσες. Η ίδια η αποκεντρωτική δομή του διαδικτύου δεν ταιριάζει στην στρατιωτικού τύπου ιεραρχία των Αμερικανών συντηρητικών.

3.6.10

Bye-bye download, welcome streaming services

Σε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του businessweek.com περιγράφεται η μεταστροφή των χρηστών του διαδικτύου στο streaming μουσικής και video.

Μια μόδα που ξεκίνησε με το Youtube έχει εξελιχθεί και στο web radio και στα site με μουσική τα οποία περιέχουν εκατομμύρια κομμάτια.

Ποιο είναι το πλεονέκτημα;
Η ακρόαση είναι άμεση, δεν απαιτείται download και δεν είναι παράνομο.

Η δυνατότητα δημιουργίας λιστών ακρόασης μουσικών κομματιών θα οδηγήσει στην επικράτηση του νέου μοντέλου διασκέδασης και – αναγκαστικά στη σύνδεση των συσκευών (τύπου ipod αλλά και των απλών ηχοσυστημάτων) με το διαδίκτυο.

2.6.10

Τελειώνουν οι 4 δις. IP διευθύνσεις.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι σε λίγο (Σεπτέμβριο 2011 σύμφωνα με το cnn.com) νέες συσκευές δεν θα μπορούν να αποκτήσουν μοναδικό όνομα (διεύθυνση IP).

Πώς θα λυθεί το πρόβλημα; Εγκαταλείποντας το σημερινό σύστημα ονοματοδοσίας (IP4) και περνώντας σε ένα νέο το οποίο προσφέρει μερικά τρις διευθύνσεων.

1.6.10

Το φαρ-ουεστ του διαδικτύου

Το πρόσφατο επεισόδιο με το Google επιβεβαιώνει δραματικά το πόσο πίσω είμαστε στην ασφάλεια του διαδικτύου αλλά επίσης και το πόσο αδίστακτες είναι οι μεγάλες εταιρείες στην καταπάτηση προσωπικών δεδομένων.

Τα γεγονότα έχουν ως εξής:

Η google μέσω του διάσημου αμαξιού αποτύπωσης των δρόμων των πόλεων έκανε υποκλοπές δεδομένων από τους κατοίκους. Αυτό γινόταν μπαίνοντας στα απροστάτευτα ασύρματα οικιακά wifi.

Η είδηση είναι απίστευτη. Αναλογεί με την εισβολή κάποιου σε ένα σπίτι και την παράνομη καταγραφή προσωπικών εγγράφων.

Η πράξη είναι τόσο ασύλληπτα παράνομη που μπορεί να αποδοθεί μόνο σε απεριόριστη βλακεία.

Για παράδειγμα εγώ στον υπολογιστή του σπιτιού μου έχω πολλά δεδομένα που σχετίζονται με τα λογιστικά του νοικοκυριού μου. Γιατί η Google να σκεφτεί να τα αντιγράψει; Τι επιδιώκει;

Η είδηση αυτή ανακαλύπτει το τεράστιο έλλειμμα ελέγχων. Η google κάνει χαρτογράφηση εδώ και τρία τουλάχιστον χρόνια. Κανένας ουσιαστικός έλεγχος δεν έγινε στα δεδομένα που συλλέγει. Ο τρόπος αποκάλυψης θυμίζει περισσότερο διαρροή από εργαζόμενο παρά αποτέλεσμα ελέγχου.

Η τιμωρία πρέπει να είναι παραδειγματική και δυστυχώς αυτό το παρανοϊκό γεγονός θα θέσει σοβαρά εμπόδια στην ολοκλήρωση της χαρτογράφησης.

28.5.10

Πόσο κάνει το wimax?

Σύμφωνα με το BusinessWeek.com η εταιρείας Clearwire εγκατέστησε 5.000 σταθμούς Wimax με μέσο κόστος που κυμαινόταν από $130.000 έως $150.000.

Το κόστος αυτό περιλαμβάνει την ενοικίαση χώρου, αδειών εγκατάστασης, τοποθέτησης κεραιών

26.5.10

11 εκατ. ευρώ!

Οι ζημιές για τη HOL το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Αυτά παρόλη τη συνεργασία με τη Vodafone!

Τα χρέη συσσωρεύονται με γοργούς ρυθμούς.

19.5.10

Η (μη) ασφάλεια στο διαδίκτυο

Σε ένα πρόσφατο ενδιαφέρον βιβλίο “Cyber war: the next threat to national security and what to do about it”, του πρώην υπευθύνου ασφαλείας του Λευκού Οίκου R. Clark αναφέρονται κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία:

Το 2009 η βρετανική υπηρεσία πληροφοριών ενημέρωσε τις 300 μεγαλύτερες βρετανικές επιχειρήσεις ότι τα δίκτυα τους έχουν δεχθεί επίθεση από κινέζους. Στη συνέχεια τους παρείχε συμβουλευτική υποστήριξη σχετικά με την προστασία των δικτύων τους.

Το εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φυσικής του Παν. Hopkins αποφάσισε να θέσει το δίκτυο του εκτός Internet όταν διαπίστωσε επαναλαμβανόμενες επιθέσεις τις οποίες δεν ήταν σε θέση να τις αποτρέψει.

Τα νέα δεν είναι ενθαρρυντικά και αδυνατό να σκεφτώ τι μπορεί να συμβεί στην Ελλάδα.

18.5.10

Στάσιμο το ελληνικό διαδίκτυο

Στο 38% κυμαίνεται και φέτος η πρόσβαση των Ελλήνων στο διαδίκτυο, όταν στην Ε.Ε. ανέρχεται στο 60%.

Πιο ανησυχητικά είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά καθώς καθημερινή χρήση κάνει μόλις το 27% των Ελλήνων.

Μικρότερη είναι η απόκλιση για τις ευρυζωνικές συνδέσεις (17% σε σχέση με 24% στην Ε.Ε).

Αυτή είναι η ελληνική πικρή πραγματικότητα.

13.5.10

Πόσοι εργάζονται στην πολιτική διαφήμιση στο Google;

Σύμφωνα με το clickz, 10 άτομα απασχολούνται στην πολιτική διαφήμιση μέσω Adwords.

Οι έξι διαχειρίζονται τους υπάρχοντες πελάτες και οι τέσσερις προσπαθούν να προσελκύσουν νέους.

Ο αριθμός φαντάζει εξαιρετικά μικρός για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Σίγουρα οφείλεται στην αυτοματοποίηση του Adwords.

Επίσης οφείλεται στο γεγονός ότι τις διαφημίσεις και τις αλλαγές στη διαφημιστική στρατηγική μέσω google πρέπει να τις αποφασίζει ο ίδιος ο διαφημιζόμενος.

Αυτό λίγοι το έχουν καταλάβει στην Ελλάδα.

Αύξηση στο ποσοστό πειρατικού λογισμικού

Τρίτη σε πειρατικό λογισμικό αναδεικνύει την Ελλάδα έκθεση της Business Software Alliance με 58% ποσοστό πειρατείας, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 35%.

Η Ελλάδα βρίσκεται πίσω από τη Ρουμανία (65%) και τη Βουλγαρία (67%).

Εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης υπάρχουν άπιαστοι πρωταθλητές όπως η Γεωργία, η Μολδαβία και η Ζιμπάμπουε με ποσοστά πάνω από 90%

11.5.10

To google αγοράζει

Σύμφωνα με το businessweek.com μόνο τους τρεις πρώτους μήνες του 2010 το google αγόρασε 9 start-ups.

Μεταξύ αυτών η Aadvark (μια υπηρεσία σαν το Ask Jeeves στο ξεκίνημά του).

Τι αγοράζει;

Κυρίως υπηρεσίες που αφορούν social networking και mobility.

Ακολουθεί επομένως τα αχνάρια της Apple. Όπως κάθε ισχυρός παίκτης προσπαθεί να περιχαρακώσει το χώρο του αγοράζοντας ό,τι ενδιαφέρον υπάρχει.

5.5.10

Ο κολοσσός με τα πήλινα πόδια

Σύμφωνα με την Ναυτεμπορική οι δανειακές υποχρεώσεις της Forthnet ανέρχονται στα 330 εκατ. ευρώ.

Μια πιθανή συνένωση της Forthnet με την HOL (150 εκατ. ευρώ χρέη) θα οδηγήσει σε έναν κολοσσό 700.000 συνδέσεων με μισό δισ. χρέη!

4.5.10

Τι κάνει το Amazon στο Cloud Computing;

Σε πρόσφατο άρθρο του businessweek.com παρουσιάζεται η σχετικά άγνωστη δραστηριότητα του Amazon στις υπηρεσίες cloud computing
Ποιες είναι αυτές οι υπηρεσίες;

Πρόκειται για υπηρεσίες αποθήκευσης δεδομένων και βάσεων δεδομένων.

Ποιοι τις χρησιμοποιούν;

Πολλοί: Pfizer, NASA, Adobe, Netfix κ.α. Πρόσφατα το Amazon εγκαινίασε ένα νέο data center στη Σιγκαπούρη για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στη ζήτηση και για να προσφέρει ταχύτερη πρόσβαση στις αγορές της Ασίας και της Αυστραλίας.

Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές;

Στο παιχνίδι μπαίνουν η Microsoft, η IBM και η Google.


Παρόλα αυτά το cloud computing είναι στα σπάργανα. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα έσοδα της Amazon από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι μόλις $650 εκατ. (2% των συνολικών εσόδων της εταιρείας).

30.4.10

Ανατροπές στη χρήση των social network

Ενώ ο μέσος χρήστης του διαδικτύου είναι άνδρας σε ποσοστό 55-56%, στη χρήση των social networks αυτή η αναλογία ανατρέπεται και γίνεται 57% υπέρ των γυναικών σύμφωνα με στοιχεία του Facebook.

29.4.10

Open coffee (cont'd)

Επανέρχομαι στο open coffee για να καταγράψω μια βασική διαφορά των χθεσινών παρουσιάσεων.

Οι ξένες παρουσιάσεις "το προσπαθούσαν". Ήταν business oriented παρουσιάσεις και η μία από τις δύο εξαιρετική).

Οι ελληνικές παρουσιάσεις ήταν για κλάματα, παρόλο που φανερά οι παρουσιαστές είχαν φοιτήσει στο εξωτερικό και επομένως είχαν κάνει παρουσιάσεις.

Δυστυχώς, το ίδιο ίσχυε για το αντικείμενο των projects με τα ελληνικά να φαίνονται σαν εργασίες μαθήματος.

Τα παραπάνω εκθέτουν και αποδυναμώνουν το θεσμό του Openfund. Κρίμα!

Ποιοι χρησιμοποιούν υπηρεσίες δεδομένων στο διαδίκτυο;

Εκπληκτική πληροφορία από το BusinessWeek.com:

Οι χρήστες του iPhone αντιπροσωπεύουν το 2,2% των παγκόσμιων χρηστών κινητών (και το 25% των παγκόσμιων χρηστών smartphones) παράγουν το 64% της συνολικής κίνησης δεδομένων.

28.4.10

Τι είδα στο Open Coffee Athens XXXII

Δυστυχώς όχι πολλα!

Κατάμεστη η αίθουσα και πολλές οι αποχωρήσεις πριν το τέλος (ίσως για πρώτη φορά τόσες πολλές). Το γεγονός αυτό είναι ενδεικτικό του ενδιαφέροντος των παρουσιάσεων.

Έχουμε και λέμε:

Πρώτη παρουσίαση το Fascinating, meta-site πωλήσεων κάτι σαν aggregator με semantic logic κατηγοροποίησης προιόντων. Η παρουσίαση δυστυχώς δεν ήταν καθόλου fascinating. Εχω βαρεθεί τις εμπορικές παρουσιάσεις χωρίς business model, στόχους, χρηματοδότηση, ανταγωνισμό και προοπτική. Και οπωσδήποτε δεν περίμενα τέτοια παρουσίαση από μια εκ των τεσσάρων εταιρειών.

Στην ουσία της εφαρμογής ενδιαφέρουσα ιδέα κατηγοριοποίησης με πολύ κακή παρουσίαση για παράδειγμα έλειπε το ζουμ στα προιόντα.

Η δεύτερη παρουσίαση ήταν η καλύτερη της βραδυάς. Το YouScan ένα είδος google trends για ρώσικες ιστοσελίδες έτυχε εξαιρετικής παρουσίασης αναφέροντας όλα τα στοιχεία που έλειπαν στην προηγούμενη παρουσίαση. Ο Dimitri Popov αναφέρθηκε τόσο στους πελάτες του όσο και στις τιμές πώλησης και μπράβο του για τη διαφάνεια που επέδειξε.

Η τρίτη παρουσίαση του Listiki (μιας υπηρεσίας δημιουργίας λιστών!?!?) μας δημιουργήσε μια βασική απορία: Με ποία κριτήρια η επιτροπή επέλεξε αυτήν την ανούσια ιδέα η οποία παρουσιάστηκε με εξαιρετικά ανούσιο τρόπο.

Η τέταρτη παρουσίαση Sportmeets για το συντονισμό αθλητών στα ραντεβού τους παρουσίαζε ενδιαφέρον σαν ιδέα, όμως ήταν τόσο βαρετή που άδειασε η μισή αίθουσα.

Ειλικρινά περίμενα πολλά περισσότερα από το top four των start-ups. Ακόμη αναρωτιέμαι ποιά από τις υπηρεσίες που είδα χρειάζεται 400.000 ευρώ για ανάπτυξη! Συνεχίζω να αναρωτιέμαι πως έπεισαν την επιτροπή όταν δεν κατάφεραν να πείσουν το σημερινό ακροατήριο. Οι τρεις παρουσιάσεις περιείχαν όλα τα don't της προσφατης παρουσίασης του Τζιράλη.

Και επιτέλους αν τα πήραν τα λεφτά κάποιος πρέπει να τους υποχρέωσει να μάθουν να κάνουν έστω και καθυστερημένα μια σωστή παρουσίαση.

Η πορνογραφία παράγοντας εξέλιξης του διαδικτύου

Σε πρόσφατο άρθρο του cnn.com αναδεικνύεται η σχέση της εξέλιξης του διαδικτύου με την εξέλιξη του πορνογραφικού περιεχομένου.

Το πορνογραφικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο είναι μια αγορά ενός δισ. η οποία υιοθετεί άμεσα όλες τις νέες τεχνολογίες.

Για παράδειγμα, οι βιντεοκασέτες χρησιμοποιήθηκαν άμεσα από την βιομηχανία του sex όταν οι κινηματογραφικές εταιρείες προβληματιζόταν για τη μείωση εσόδων και την πειρατεία.

Το ίδιο συνέβει με το streaming βίντεο, με την πληρωμή με πιστωτική, τις τεχνολογίες Flash, την κρυπτογραφία, κλπ.

Σύμφωνα με το άρθρο, η επιτυχία της ΑΟL βασίστηκε στην ύπαρξη κλειστών chat με σεξουαλική θεματολογία!

Σήμερα οι εταιρείες παραγωγής και εμπορείας πορνογραφικού περιεχομένου πειραματίζονται με τις τεχνολογίες 3D και με το iPad. Πολυπληθείς ομάδες (μέχρι 25 ατόμων) εργάζονται σε κάθε εταιρεία με στόχο την υιοθέτηση νέων κερδοφόρων πρακτικών.

27.4.10

Τι στοιχεία ζήτησε η ελληνική κυβέρνηση από το Google;

… σύμφωνα με το ίδιο το Google, τίποτα

Το Google έχει δημοσιοποιήσει στατιστικά με τα αιτήματα κυβερνήσεων κρατών για παροχή στοιχείων ή για φιλτράριμα αποτελεσμάτων http://www.google.com/governmentrequests/.


Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει παρέμβει μεταξύ Ιουλίου και Δεκεβρίου 2009.
Το εντυπωσιακό είναι ότι στην ίδια περίοδο ευρωπαίος πρωταθλητής αναδεικνύεται η γερμανική κυβέρνηση με 188 αιτήματα.

21.4.10

Κλείνει το Bebo?

Ακόμη μια ιστορία τέλους για ένα πολλά υποσχόμενο social network, το οποίο το 2008 αριθμούσε 22 εκατ. χρήστες.
Σήμερα αριθμεί μόλις 4 εκατ. και σύμφωνα με το Businessweek.com η AOL ιδιοκτήτης του Bebo ψάχνει τρόπο για να το ξεφορτωθεί.


Πρόκειται για ακόμη μια ιστορία κακής εξαγοράς και χαμένων ευκαιριών. Το Bebo κάτω από την ηγεσία της AOL καταστράφηκε, ελλείψει εμπειρίας και στρατηγικής.