27.2.10

HTML 5

Ένας νέος πόλεμος τεχνολογιών ξεκινά καθώς το HTML 5 προβάλλεται ως το αντίπαλο δέος για το Flash.

Ήδη η Google και η Apple το υποστηρίζουν και σκοπεύουν να το χρησιμοποιήσουν στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Εξάλλου η Google απέκτησε το Flash από το iPad της κατηγορώντας το ως ιδιαίτερα ενεργοβόρο και CPUβόρο.

Ο αντίλογος είναι ότι το HTML 5 δεν έχει ακόμη δυνατότητες ασφαλίας.

26.2.10

Το πείραμα της AOL με τη διαδικτυακή ενημέρωση.

Εκπληκτικό άρθρο στο BusinessWeek σχετικά με την νέα υπηρεσία ενημέρωσης της AOL.

Τι το ξεχωριστό έχει: Πρώτον, η θεματολογία καθορίζεται από την ίδια τη ζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο. Βασίζεται σε υπάρχουσες υπηρεσίες, τις οποίες δεν αναφέρει αλλά υποθέτουμε ότι πρόκειται για τις x Trend τύπου google trends, Twitter trends κ.λπ.

Επίσης, παρακολουθείται στενά η αποτελεσματικότητα κάθε άρθρου. Με χρήση υπηρεσίων στατιστικών κίνησης σε κάθε άρθρο αντιστοιχείται η επισκεψιμότητά του αλλά και η κερδοφορία βάσει των διαφημίσεων που αναρτόνται σε αυτό.

500 δημοσιογράφοι πλήρους απασχόλησης και 3.000 freelancers συμμετέχουν στο εγχείρημα.

Το ερώτημα, πώς ένα τέτοιο επιχειρηματικό μοντέλο δεν θα ρέψει προς τον κιτρινισμό, μένει να απαντηθεί.

Η τελευταία μάχη του Hollywood κατά του Internet

Σύμφωνα με το Time Magazine η μάχη έχει σχεδόν κριθεί προς όφελος της Apple αλλά οι τηλεοπτικοί και κινηματογραφικοί παραγωγοί παίζουν τα τελευταία χαρτιά τους.


Έτσι ενώ το iTunes έφτασε να πουλάει 10 δις τραγούδια, στα βίντεο οι πωλήσεις περιορίζονται σε 30-40 εκατ.

Ο λόγος είναι το κόστος. H Apple πιέζει ώστε το κόστος των video τηλεόρασης να εξομοιωθεί με το κλασικό 0,99.

Η απόψη μας είναι ότι η βιομηχανία του θεάματος αργά ή γρήγορα θα υποκύψει.

23.2.10

Τί είδα στο open coffee;

Εκτός θέματος σήμερα οι παρουσιάσεις αν και ήταν εξαιρετικές.

Καμία δεν αφορούσε Start up οπώς μαρτυρούσαν και οι ομιλητές.

Ο Χάρης Οικονομίδης (C2BII) παρουσίασε μια χρηματοοικονομική εφαρμογή. Από την παρουσίαση έλειπε το απλό παράδειγμα (για παράδειγμα, της αγοράς του αυτοκινήτου) το οποιο θα έκανε κατανοητό το concept. Εκνεύρισε βαθύτατα η άρνηση του να αναφερθεί στην τιμή του προΐόντος του. Αυτή η λεπτομέρεια μείωσε αισθητά τη σοβαρότητα του εγχειρήματός του.

Ο Τζιράλης παρουσίασε με θάρρος τα κριτήρια επιλογής των εταιρειών κάνοντας μας να αναρωτηθούμε αν είναι πράγματι τόσο τέλειοι στο Openfund όσο τα παρουσίασε και αν έχουν τις εξωπραγματικές ικανότητες να σταθμίζουν σωστά τα 1.000.345.943.666 κριτήρια που απαρίθμησε.

Ο Λέων Γιοχάη (ZuluTrade) εντυπωσίασε με τα μεγέθη και το απλό της υπηρεσίας του και ξεχάσαμε να ρωτήσουμε για χρηματοδότηση δυσκολίες κ.λπ. Μπράβο Λέων.

Ο Brian Teeman (Joomla) προσωπικά μου φάνηκε αντιφατικός: ενδιαφέρον, αλαζόνας, εντυπωσιακός και κουραστικός. Η παρουσίασή του από άποψη νέων γνώσεων ήταν μηδέν.

22.2.10

Πέφτει η ποιότητα στις κλήσεις μέσω κινητού

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτης της εταιρείας J.D. Power & Associates στις ΗΠΑ 6 στις 100 κλήσεις αποτυγχάνουν!

Το ποσοστό είναι απίστευτα μεγάλο. Οφείλεται στην υπερφόρτιση των δικτύων εξαιτίας των τηλεφώνων νέας γενιάς τύπου iPhone και Blackberry.

Άλλο ένα 8% των κλήσεων αντιμετωπίζει προβλήματα τα οποία δυσκολεύουν την επικοινωνία.

Αυτή η κατάσταση θυμίζει το ελληνικό δίκτυο πριν τη ψηφιοποίηση. Πάμε όπισθεν ολοταχώς.

19.2.10

Το παράδοξο της Verizon

H Verizon σύντομα θα αντιμετωπίσει το εξής φαινόμενο: θα δει την τηλεφωνική της κίνηση να μειώνεται ενώ παράλληλα θα αυξάνεται η κίνηση δεδομένων για τηλεφωνήματα μέσω Skype.

Πρόκειται για μια τιμολογιακή σπαζοκεφαλιά. Τι συμφέρει καλύτερα; Κλήσεις μέσω κινητής ή κλήσεις μέσω υπηρεσιών δεδομένων της κινητής.

Στην πραγματικότητα με δεδομένο ότι οι υπηρεσίες δεδομένων της κινητής είναι ακόμη ακριβές, ελάχιστες θα είναι οι συμφέρουσες κλήσεις μέσω Skype.

18.2.10

To Android της Google διπλασίασε τα ποσοστά του

… μέσα σε τρεις μήνες.

Σύμφωνα με την comScore το Android εκτινάχθηκε το Δεκέμβριο στο 5% από το 2,5% που ήταν τον Σεπτέμβριο.

16.2.10

iPod Nano. Mea culpa!

Πρέπει να το ομολογήσω. Είμαι κατά των gadgets.

Αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Έχω μια απέχθεια στην ασταμάτητη κατανάλωση, αρνούμαι να παίξω το παιχνίδι των εταιρειών μπαίνοντας (και επομένως ενισχύοντας) στον κύκλο ζωής προϊόντων και υπηρεσιών αξεσουάρ, κάνω οικονομία χρόνου ειδικά σε ότι αφορά την εκπαίδευση στη χρήση νέων προϊόντων και υπηρεσιών και εμφανίζω υψηλή αδράνεια σε καθετί που προσπαθεί να αντικαταστήσει προηγούμενες συσκευές (τις οποίες ήδη κατέχω) με νέες ανώτερης τεχνολογίας.

Με λίγα λόγια είμαι ο εφιάλτης κάθε καινοτόμου προϊόντος ή υπηρεσίας.

Πρέπει να ομολογήσω ότι αγοράζοντας προχθές το iPod Nano εξεπλάγην ευχάριστα. Φυσικά και σε πλήρη συμφωνία με τις αρχές μου, δεν πήρα το τελευταίο μοντέλο αλλά αυτό των 8 Gbps με κάμερα και ραδιόφωνο.

Είναι ένα προϊόν το οποίο αξίζει τον κόπο, τον χρόνο και το χρήμα που δαπανάς σε ποσοστό 150%.

Τι διαφορετικό έχει που με εντυπωσίασε:
1. Χωρητικότητα. Η ανάγκη να αποθηκευτώ τα αγαπημένα μου τραγούδια με οδήγησε στην αγορά του. Είχα 500 επομένως μένει χώρος για άλλα 400. Καθόλου άσχημα.
3. Τo look and feel του περιβάλλοντος και το touch interface (παρόλο που κολλάει ελαφρά).
4. Το εντυπωσιακά slim της συσκευής.
5. Τα εξαιρετικά γραφικά των παιχνιδιών (πάντα τα παιχνίδια βοηθάνε όταν έχεις εγκλωβιστεί και πρέπει να σκοτώσεις χρόνο).

Η μόνη απορία μου είναι γιατί δεν λειτουργεί και σαν τηλέφωνο.

12.2.10

80% των αναζητήσεων

… του Yahoo προέρχονται από χρήστες που βρίσκονται ήδη σε κάποια άλλη σελίδα του Yahoo, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας της εταιρείας.

Αυτό έχει ένα θετικό και ένα αρνητικό:

Το θετικό είναι ότι το κοινό του Yahoo είναι «all included» με την έννοια ότι οι χρήστες αρκούνται στις υπηρεσίες που παρέχει το Yahoo (hosting, email, αναζήτησης κ.λπ.) και δεν αναζητούν τη χρήση υπηρεσιών του ανταγωνισμού.

Το αρνητικό είναι ότι όλοι οι υπόλοιποι χρήστες του διαδικτύου δεν θεωρούν το Yahoo ως επαρκής μηχανή αναζήτησης και πηγαίνουν στο Google.

Το WiFi δεν είναι ακόμη εδώ

Εξαιτερικό άρθρο-μαρτυρία στο Gigaom για τη λειτουργία του δικτύου WiMax στο Austin.

Το άρθρο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς παρουσιάζει τη λειτουργία μιας από τις λίγες εγκαταστάσεις MAN ασύρματου δικτύου.

Για ένα κόστος $60 το μήνα και με κόστος εξοπλισμού τουλάχιστον $100 η σύνδεση στην καλύτερη περίπτωση αναφέρεται στα 4Gbps με 500Kbps upload.

Επομένως, η υπηρεσία απέχει πολύ από το να γίνει ανταγωνιστική και με δεδομένο την δημοφιλία των υπηρεσίων data τύπου iPhone.

10.2.10

Google Buzz

Το Google Buzz αποτελεί συμπληρωματική υπηρεσία του Gmail και μιμείται τη λειτουργία του Twitter και του Facebook. Επιτρέπει την αποστολή σύντομων μηνυμάτων σε προκαθορισμένη λίστα φίλων και γνωστών.

Η είσοδος του Google στο micro-blogging αναδεικνύει τη σημασία που έχει αποκτήσει η συγκεκριμένη υπηρεσία. Και αυτό παρόλο που το Twitter έχει μόλις 55 εκατ. χρήστες.

Βέβαια το παιχνίδι θα κριθεί στη δυνατότητα του Google Buzz υπηρεσίας να συνδεθεί αποτελεσματικά με το Τwitter και το Facebook και να επιτρέψει την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των υπηρεσιών.

Σημασία έχει ποιος θα καταφέρει να γίνει ο aggregator του χάους στα social networks στήνοντας όχι απλώς συνδέσεις αλλά και ένα εργονομικό περιβάλλον.

9.2.10

Διχασμένη η αγορά για το iPad

Ο προβληματισμός πηγάζει από το γεγονός ότι απουσιάζει η εφαρμογή που θα το κάνει ελκυστικό. Για παράδειγμα το iPod συνδυάστηκε επιτυχώς με το iTunes και το iPhone με 100.000 apps.

Κάτι παρόμοιο απουσιάζει από το iPad.

8.2.10

It’s a service, stupid!

Ένα εκπληκτικό άρθρο του Keller στο Businessweek. Αποτελεί απάντηση στο Murdoch ο οποίος επιχειρεί να πωλήσει το περιεχόμενό του μέσα από το διαδίκτυο


Το άρθρο εξηγεί γιατί το περιεχόμενο στο διαδίκτυο έχει μετεξελιχθεί από προϊόν σε υπηρεσία και τι επίπτωση έχει αυτή η μετεξέλιξη.

Στο διαδίκτυο δεν ακολουθείται ο κανόνας της προσφοράς και της ζήτησης σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο. Σύμφωνα με αυτόν τον κανόνα, τα πιο διάσημα τραγούδια στο iTunes θα πρέπει να κοστίζουν περισσότερο από τα λιγότερο δημοφιλή.

Αυτό δεν ισχύει, καθώς όλα κοστίζουν 99 λεπτά. Άρα αυτό που πληρώνει ο πελάτης δεν είναι το προϊόν αλλά η υπηρεσία κατεβάσματος περιεχομένου!

Μπράβο στον Keller! Πρώτη φορά κάποιος διατύπωσε ξεκάθαρα τη διαφορά του διαδικτύου με την πραγματική οικονομία.

4.2.10

Gowalla, Foursquare και Yelp

Έχουμε και λέμε:
Gowalla 100.000 χρήστες και Foursquare 300.000 χρήστες σύμφωνα με το Businessweek

Για τι πρόκειται; Πρόκειται για εφαρμογές δήλωσης τοποθεσίας. Ο κάθε χρήστης μπορεί να δηλώνει το ακριβή του στίγμα GPS το οποίο μέσα από την εφαρμογή γίνεται ορατό από τους φίλους του.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα: Πολλά καταστήματα και μπαρ στην Αμερική προσφέρουν εκπτώσεις σε αυτούς που φαίνονται μέσα από τις εφαρμογές να είναι συχνοί πελάτες. Η λογική είναι ότι οι συχνοί πελάτες λειτουργούν σαν δόλωμα για τους φίλους τους και αυξάνουν την κίνηση στα καταστήματα.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα; Η τεχνολογία λειτουργεί μόνο με κινητά τύπου iPhone τα οποία έχουν GPS.

Γενικά οι εφαρμογές με χρήση πληροφοριών θέσης δεν έχει προχωρήσει. Κάποιες προσπάθειες είχαν γίνει στο παρελθόν με το σήμα των κινητών χωρίς να καταλήξουν σε αξιοποιήσιμο αποτέλεσμα.

Παρόλα αυτά όλα δείχνουν ότι αυτές οι εφαρμογές είναι το καινούργιο αγαπημένο παιδί των media και τον επόμενο καιρό θα τους δοθεί πολλή δημοσιότητα.

3.2.10

Network virtual appliances – Το μέλλον είναι εδώ.

Μετά τους εικονικούς servers έρχονται οι εικονικοί routers και switches. Για παραράδειγμα ο Nexus 1000v της Cisco.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα;

Οικονομία χώρου (όλα σε μια συσκευή, ένα μεγάλο server δηλαδή), λιγότερη κατανάλωση ενέργειας, ευκολότερη διαχείριση (διαχείριση ενός μόνο μηχανήματος) μετακίνηση στο δίκτυο και δυναμική δημιουργία νέων εικονικών μηχανημάτων.

Τα μειονεκτήματα είναι ακόμη πολλά:
Περιορισμένες αποδόσεις (λόγω περιορισμών CPU και μνημης) και προβλήματα ασφαλείας.

Το γεγονός ότι η Cisco δουλεύει εντατικά στον τομέα είναι παρήγορο για την επίλυσή τους.

Tο Social Search είναι εδώ.

Μια νέα υπηρεσία του Google με το όνομα social search επιτρέπει την πρόσβαση και την αναζήτηση σε περιεχόμενο που έχουν δημιουργήσει φίλοι και γνωστοί.


Για παράδειγμα η αναζήτηση ενός εστιατορίου μπορεί να γίνει στις αναφόρες που έχουν κάνει οι φίλοι στο Facebook ή στο Twitter ή στο addressbook σε εστιατόρια τα οποία έχουν επισκεφτεί.

Γιατί είναι σημαντική η παραπάνω υπηρεσία;

Γιατί μπροστά στην πληθώρα περιεχομένου του διαδικτύου, ακόμη και το google δεν μπορεί να δώσει έγκυρα αποτελέσματα. Για μια ακόμη φορά στρεφόμαστε στους γνωστούς μας, τους οποίους είτε εμπιστευόμαστε, είτε γνωρίζουμε τα όρια τους και αναζητούμε απαντήσεις στα προβλήματα που μας απασχολούν.

2.2.10

3 εκατ. Kindles έχουν ήδη πωληθεί

…. Σύμφωνα με το TechCrunch

Fact sheet February 2010

(σε παρένθεση η πηγή)



Διαδίκτυο



Websites (NetCraft 2009)



234 million – The number of websites as of December 2009.

47 million – Added websites in 2009.

----------------------



Domain names (Verisign, webhosting.info)

81.8 million – .COM domain names at the end of 2009.

12.3 million – .NET domain names at the end of 2009.

7.8 million – .ORG domain names at the end of 2009.

76.3 million – The number of country code top-level domains (e.g. .CN, .UK, .DE, etc.).

187 million – The number of domain names across all top-level domains (October 2009).

8% – The increase in domain names since the year before.

.eu Μαρτιο 2009 3 εκατ. διευθύνσεις

----------------------



Internet users (Internet World Stats).

1.73 billion – Internet users worldwide (September 2009).

18% – Increase in Internet users since the previous year.

738,257,230 – Internet users in Asia.

418,029,796 – Internet users in Europe.

252,908,000 – Internet users in North America.

179,031,479 – Internet users in Latin America / Caribbean.

67,371,700 – Internet users in Africa.

57,425,046 – Internet users in the Middle East.

20,970,490 – Internet users in Oceania / Australia.

----------------------



Email (Radicati group 2009)

90 trillion – The number of emails sent on the Internet in 2009.

247 billion – Average number of email messages per day.

1.4 billion – The number of email users worldwide.

100 million – New email users since the year before.



----------------------

Πρόσβαση Ελλάδα 2008

39,4% νοικοκυριών (Παρατηρητήριο ΚτΠ)

31% νοικοκυριών (Eurostat)

38,8% σύνολο πληθυσμού(Παρατηρητήριο ΚτΠ)

8% πληθυσμού έκανε αγορές μέσω internet(Παρατηρητήριο ΚτΠ)

12% πληθυσμού χρησιμοποιεί e-banking(Παρατηρητήριο ΚτΠ)

Πληθυσμιακή κάλυψη 86%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)

Αστικές περιοχές 100%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)

Ημιαστικές περιοχές 85%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)

Αγροτικές περιοχές 50%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)





Πρόσβαση Ελλάδα 2009

49% του συνολικού πληθυσμού (Παρατηρητήριο ΚτΠ)

38% νοικοκυριών (Eurostat)





1.753.434 ευρυζωνικές γραμμές Ιούνιος 2009 (ΕΕΤΤ)

39,2% πάνω από 10 Mbp, 11,4% 2-10Mbps, 49,6% κάτω από 2 Mbps (EETT)

15,63% η διείσδυση της ευρυζωνικότητας. 23 θέση στην ΕΕ (ΕΕΤΤ)

22,92% μέσος όρος ΕΕ (ΕΕΤΤ)

10,9% του πληθυσμού έκανε χρήση υπηρεσιών 3G Ιούνιο 2009 (ΕΕΤΤ)



-----------------------

Bloggers

5.000 Έλληνες bloggers (VPRC)

Mέση επισκεψιμότητα 8 επισκέπτες την ημέρα. (VPRC)



20 εκατ Bloggers ΗΠΑ. (7% του πληθυσμού) (technorati poll)

450.000 bloggers (2%) έχουν σαν κύρια δραστηριότητα το blogging. Kερδίζουν; 75.000 δολάρια το χρόνο αν έχουν 100.000 επισκέψεις το μήνα. (technorati poll)

Το 1% των bloggers (20.000 !!) βγάζει πάνω από 200.000 το χρόνο.

Μια καλή ανάρτηση μπορεί να φέρει μεταξύ 75 και 200 δολάρια έσοδα διαφημίσεων.



126 million – The number of blogs on the Internet (as tracked by BlogPulse 2009).

-----------------------

YouTube

42,9% market share in 2009 (businessweek.com)

2,9 billions search videos in January 2009 (businessweek.com)

$120 millions revenues in 2009 (Amel). $240 millions revenues per year (Credit Suisse).

Expenses $711 millions (Credit Suisse)



-----------------------

Social networks (U.S. Internet visits, Experian Hitwise)



Sept 2009 Sept 2008 Διαφορά

Facebook 58,59% 19,94% 194%

MySpace 30,26% 66,84% -55%

Tagged 2,38% 1,62% 47%

Twitter 1,84% 0,15% 1170%

myYearbook 1,05% 1,76% -40%



Mέση ηλικία χρήστη το 2009 (Pew Internet & American life project)

• MySpace είναι 26 ετών.

• LinkedIn είναι 39 ετών.



-----------------------



Twitter

55 εκατ. επισκέπτες μηνιαίως (businessweek.com Οκτ. 2009).

31 ετών η μέση ηλικία χρήστη το 2009 (Pew Internet & American life project)

27.3 million – Number of tweets on Twitter per day (November, 2009) (Twitter Counter)

57% – Percentage of Twitter’s user base located in the United States. (Twitter Counter 2009)



-----------------------



Facebook

300 εκατ. μέλη (businessweek.com Οκτ. 2009).

33 ετών η μέση ηλικία χρήστη το 2009 (Pew Internet & American life project)

350 million – People on Facebook (Facebook 2009).

50% – Percentage of Facebook users that log in every day. (Facebook 2009).

500,000 – The number of active Facebook applications. (Facebook 2009).

2.5 billion – Photos uploaded each month to Facebook. (Facebook 2009).

30 billion – At the current rate, the number of photos uploaded to Facebook per year. (Facebook 2009).



-----------------------

Flickr

4 billion – Photos hosted by Flickr (Flickr October 2009).

-----------------------



Google

Πάνω από 20.000 εργαζομένους (businessweek.com April 2009)

2,5 δισ. αναζητήσεις την ημέρα. 720 εκατ. χρήστες μηνιαίως (businessweek.com Οκτ. 2009). Οι συνολικές αναζητήσεις ανέρχονται σε 10.2 δισ. (Nielsen Oκτ. 2009)

98 millions search videos in January 2009 (comScore)

65

65,4% of web search (Oct 2009 ComScore)

2% US online display advertising (businessweek.com)

63% US search market (businessweek.com). 79% in April 2009 according to StatCounter.

25 εκατ. χρήστες email το 2009 (comScore)

1,5 εκατ. χρήστες στο Google voice το 2009 (Google)



Sales $22 billions 2008 (businessweek.com)

Net income third quarter 2009 $1,64 billion, 27% up (cnn.com)

Sales third quarter 2009 $5,94 billion, 7% up (cnn.com)





-----------------------



Online advertisement

$25,7 billion online ad market (businessweek.com 2008)

$8 billion US market for online display advertising (businessweek.com 2008)

15-20 κλικ για κάθε αγορά αγαθού (Sanford Bernstein businessweek.com 2009)

$1,1 δις. η διαφήμιση στα social networks το 2009 (eMarketer). $230 εκατ. για το Facebook και $495 εκατ. για το MySpace.



12,6% το 2009 του συνόλου της διαφημιστικής πίτας (τηλεόραση 38,6% και εφημερίδες 23,4%) (ZenithOptimedia).

-----------------------



Ψηφιακή μουσική

Ψηφιακές πωλήσεις $1 δις. 2008. Αύξηση 27% (Nielsen Sound Scan).

95% πειρατεία το 2008 (IFPI)

-----------------------



Amazon

Έσοδα 19 δις. δολάρια 2008 (businessweek.com)

94 εκατ. ενεργοί πελάτες το 2009 (BusinessWeek.com)

-----------------------

eBay

75 εκατ. credit card accounts το 2009 (BusinessWeek.com)



-----------------------



Yahoo

Καθαρά έσοδα 2008 $118 εκατ. (businessweek.com)

87 εκατ. χρήστες email τον Ιούλιο 2009 (comScore)

18,8% of web search (Oct 2009 ComScore)

-----------------------



Τυχερά παιχνίδια

6 δισ ευρώ το 2009 (πρόβλεψη Global Gaming Report 2007)

8% των συνολικών εσόδων (77 δισ).

-----------------------



Browser Market

Firefox 22,5% (May 2009 Net Applications) (+3,5% από May 2008)

IE 65,5% (May 2009 Net Applications) (-7% από May 2008)

Apple’s Safari 4,4% (November 2009 Net Applications)

Google’s Chrome 3,5% (November 2009 Net Applications)

Opera 2% (November 2009 Net Applications)



-----------------------



Χρηματοοικοινομικές συναλλαγές



Το 42% των ευρωπαίων δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ χρηματοοικοινομική συναλλαγή μέσω διαδικτύου (ευρωβαρόμετρο 2009)



Αντιστοίχως το 66% των ελλήνων χρηστών δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ συναλλαγές (ευρωβαρόμετρο 2009)



620.000 Έλληνες online καταναλωτές (Έρευνα Οικονομικού Παν. Αθηνών 2009)

12 αγορές 1.100 ευρώ αγορών ανά χρήστη τον τελευταίο χρόνο (Έρευνα Οικονομικού Παν. Αθηνών 2009)

37% αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια

25% εξοπλισμός πληροφορικής

19% βιβλία

15% ρούχα και αξεσουάρ



19% των Ελλήνων συναλλάσσονται ηλεκτρονικά με το κράτος το 2008 (Παρατηρητήριο ΚτΠ)



-----------------------



Ασφάλεια στο διαδίκτυο.



Spam

To 97% των emails είναι ανεπιθύμητα spam(Microsoft 2008)

Το 85,7% των emails είναι ανεπιθύμητα spam (Τρίτο τρίμηνο 2009 Kapersky lab).

81% – The percentage of emails that were spam. (Radicati group 2009)

92% – Peak spam levels late in the year. (Radicati group 2009)

24% – Increase in spam since last year. (Radicati group 2009)

200 billion – The number of spam emails per day (assuming 81% are spam). (Radicati group 2009)



-----------------------



Security (2008 Microsoft)

8,6 στους 100 υπολογιστές είναι μολυσμένοι με κακόβουλο λογισμικό.\

148,000 – New zombie computers created per day (used in botnets for sending spam, etc.) (McAfee 2009).

2.6 million – Amount of malicious code threats at the start of 2009 (viruses, trojans, etc.) (McAfee 2009).

921,143 – The number of new malicious code signatures added by Symantec in Q4 2009.

-----------------------



Internet Fraud 2008 (FBI Internet Crime Complaint Center)

Το 1% των emails είναι phising και το 0,49% mail με κακόβουλα συνημμένα αρχεία (Τρίτο τρίμηνο 2009 Kapersky lab).

US fraud $265 millions, $931 per citizen.



10 εκατ. χρήστες Identity fraud victims το 2008 (22% αύξηση σε σχέση με το 2007). (Fraud Survey Report Javelin Strategy & Research).

-----------------------



Κατασκευαστές



800 εκατ. PC παγκοσμίως (Eric Schmidt on Businessweek.com 08/2009)

14% των πωλήσεων στις ΗΠΑ αφορούν πωλήσεις netbooks το 2009 (NPD).

3 δισ. κινητά. 600 εκατ. κινητά με δυνατότητες data/internet (Eric Schmidt on Businessweek.com 08/2009)

$624 μέση τιμή πώλησης PC στην Αμερική τον Σεπτέμβριο 2009 (NPD).



-----------------------



Cisco

35 billions cash (businessweek.com)

850 εργαζομένους (businessweek.com April 2009)

270 million users (end of Feb. comScore.com).

230 millions revenues (2009 prediction by eMarketer).

-----------------------



Microsoft

Τιμή πώλησης των windows στους κατασκευαστές PC: 75 δολάρια για τους υπολογιστές και 15 δολάρια για τα netbooks (businessweek.com)

$13 δις δολάρια operating profits 2007 (businessweek.com)

$16,9 δισ κέρδη 2008 (businessweek.com)



$60 δισ. έσοδα το 2008 (businessweek.com):

$19,4 δισ. (business Division).

$14,8 δισ. (Windows).

$14,2 δισ. (servers)

$3,1 δισ. (1,2 δις ζημιές) (διαδικτυακές υπηρεσίες)

$8.1 δισ. (συσκευές και παιχνιδομηχανές)

8,2% των αναζητήσεων με το Bing το 2009 (businessweek.com)



46 εκατ. χρήστες email το 2009 για το hotmail (comScore)



9,9%of web search (Oct 2009 ComScore)

-----------------------



Intel

82% PC market share (businessweek.com)

revenues 2008 $37,6 billion (businessweek.com)

net income 2008 $5.3 billion (40% less than 2004) (businessweek.com)

-----------------------



Apple

1 δισ. iPhone downloads για 35.000 apps μέσα σε 9 μήνες (cnn.com) και 2 δισ. downloads για 85.000 apps μέσα σε – συνολικά – 14 μήνες. Σεπτέμβριο 2009 (cnn.com). 3 δισ. iPhone downloads μέσα σε 17 μήνες Ιανουάριος 2010. (cnn.com)

30% τα έσοδα της Apple από κάθε κατέβασμα iPhone Appls.

30-35 εκατ. iPhone μέχρι το Μάρτιο του 2009 (cnn.com)

100 εκατ. credit card accounts στο iTunes το 2009 (BusinessWeek.com)

Οι Macintosh 8,8-9,4% της αγοράς το 2009 σύ(Gartner και IDC)

Οι πωλήσεις των iPhone ανήλθαν στα 7,4 εκατ. παρουσιάζοντας 7% αύξηση το τέταρτο τρίμηνο 2009 (cnn.com).

iPhones 22% της αμερικάνικης αγοράς smartphones σύμφωνα με την IDC, με το Blackberry να κατέχει το 51%!

$1.265 μέση τιμή πώλησης laptop Apple στην Αμερική τον Σεπτέμβριο 2009 (NPD).





-----------------------



Παιχνιδομηχανές



Nintendo 2008 έσοδα $19,7 δισ. κέρδη $5,4 δισ. (businessweek.com)

2009 έσοδα $10,9 δισ. κέρδη $4 δισ. (businessweek.com)







Τηλεφωνία



Skype

Fourth quarter sales 2008 $145 million (businessweek.com)

Second quarter 2009 sales $159 million (businessweek.com)

450 million customers 2009 (businessweek.com)

-----------------------



Κινητή τηλεφωνία

82% διείσδυση to 2009 (οικονομικό Πανεπ., ICAP 2009)



Ημερησία 4ο τρίμηνο 2008 Ημερησία Ιούλιο 2009 Ημερησία Νοεμβρίος 2009

Cosmote 42% 43,9% 44,68%

Vodafone 30,5% 30,24% 30,83%

Wind 27,5% 25,86% 24,49%





Χρήση κινητών για πρόσβαση στο διαδίκτυο 10,9% του πληθυσμού (ΕΕΤΤ)



$0,003 δολάρια το κόστος ενός sms για τις αμερικάνικες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (2009, Time Magazine).



-----------------------

Σταθερή τηλεφωνία

Συνδέσεις εναλλακτικών παρόχων τρίτο τρίμηνο 2009 (Ημερησία)



Forthnet 276.000

HOL 248.000

WIND (TELLAS) 182.000

ON TELECOM 104.000

CYTA 35.000

VIVODI 30.000

NETONE 8.000



-----------------------

Smart phones

28% των συσκευών το δεύτερο τετράμηνο 2009 (NBD Group)





-----------------------

WIFI



Εγκατεστημένο στο 30% των αμερικάνικων νοικοκυριών το 2009 (BusinessWeek.com)

Το 2009 $1 δισ. πωλήσεις στις ΗΠΑ. (BusinessWeek.com)