30.1.10

Γιατί το iPad δεν χρησιμοποιεί Flash;

Σε πρόσφατο άρθρο του CNN αναλύεται το γεγονός ότι το iPad δεν χρησιμοποιεί Flash. Οι λόγοι που παρατίθενται είναι οι παρακάτω:

 
  1. Το Flash δεν είναι ανοικτή τεχνολογία.
  2. Έχει bugs.
  3. Καταναλώνει πολλή CPU.
  4. Καταναλώνει πολλή ενέργεια.

 

 
Σε μία εποχή που το διαδίκτυο γίνεται όλο και περισσότερο προσβάσιμο μέσω φορητών συσκευών, τα παραπάνω χαρακτηριστικά λειτουργούν κατά του Flash.

27.1.10

Ο πόλεμος των ειδήσεων στο διαδίκτυο

Διαφοροποιούν τη στάση τους σημαντικοί παίκτες της διαδικτυακής ενημέρωσης σε ό,τι αφορά την ελεύθερη πρόσβαση στην πληροφορία.

Με πρωτοστάτη τον Μερντοχ και τις εφημερίδες του Wall Street Journal, ΝΥ Times προωθούν ένα μοντέλο χρέωσης της πρόσβασης στις ειδήσεις.

Από την άλλη πλευρά εφημερίδες όπως ο Guardian δηλώνουν ότι δεν θα ακολουθήσουν ενώ άλλες πηγαίνουν στο άλλο άκρο καταργώντας υφιστάμενες συνδρομητικές υπηρεσίες.

Η στάση του Μερντοχ προβληματίζει καθώς πριν από δύο χρόνια είχε καταργήσει με δική του πρωτοβουλία τη συνδρομητική πρόσβαση στην ηλεκτρονική Wall Street Journal (1 εκατ. συνδρομητές) αποβλέποντας στην αύξηση των κερδών από τις διαφημίσεις.

Προφανώς το μοντέλο δεν πέτυχε.

22.1.10

H Αpple παίζει το χαρτί των συμμαχιών

Σύμφωνα με πρόσφατες συζητήσεις της Apple οι οποίες διέρευσαν στον τύπο, η εταιρεία απευθύνθηκε σε εκδότες όπως οι NY Times και τους κάλεσε να εργαστούν μαζί για να βρουν νέους τρόπους παρουσίασης και πώλησης περιεχομένου (βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών) μέσα από το Apple Tablet. Πρόκειται για το καινούργιο προϊόν της Apple, ανταγωνιστικό προς το Kindle της Amazon.

Το ίδιο έκανε και με τηλεοπτικά κανάλια όπως το CBS και η Disney.

Η κίνηση αυτή ξαφνιάζει καθώς η εταιρεία δεν μας έχει συνηθίσει στην συνεργασία με άλλες εταιρείες. Μάλλον το αντίθετο αποτελεί στρατηγική επιλογή της.

Ωστόσο, οι λόγοι είναι προφανείς. Σε έναν πόλεμο νέων τεχνολογιών αυτός που θα κερδίσει είναι αυτός με τους περισσότερους συμμάχους. Αν λοιπόν το Tablet της Apple εξασφαλίσει πριν από την κυκλοφορία του στην αγορά περιεχόμενο από δημοφιλείς εταιρείες, αυξάνονται κατά πολύ οι πιθανότητες επικράτησής του.

H αντίδραση της Amazon είναι να ανοίξει την πλατφόρμα της σε κατασκευαστές εφαρμογών.

21.1.10

Forthnet + Nova = success ?

Η πρόσφατη ανακοίνωση για συγχώνευση δραστηριοτήτων μεταξύ της Forthnet και της NOVA μπορεί να αποτελέσει την είδηση της εικοσαετίας.

Μια τέτοια συνένωση δημιουργεί για πρώτη φορά τις προϋποθέσεις υλοποίησης ενός κερδοφόρου σχήματος το οποίο θα μπορεί να σταθεί αποτελεσματικά απέναντι στον ΟΤΕ.

Δεδομένου ότι η Forthnet έχει 320.000 χρήστες και η NOVA 350.000 δημιουργείται μια κρίσιμη μάζα χρηστών 670.000 η οποία μπορεί να διασφαλίσει την επιτυχία.

Σημειωτέον ότι το πακέτο Forthnet + NOVA διατίθεται από το Σεπτέμβριο 2009.

Το τεράστιο πλεονέκτημα του νέου σχήματος είναι ότι συνδυάζει υπηρεσίες και περιεχόμενο κάτι που κανένας άλλος δεν προσφέρει στην ελληνική αγορά.

19.1.10

2 blackout το χρόνο για τα συστήματα πληροφορικής επιχειρήσεων

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Symantec μια τυπική επιχείρηση αντιμετωπίζει δύο σοβαρά συμβάντα το χρόνο τα οποία έχουν σαν αποτέλεσμα την πτώση του πληροφοριακού συστήματός της.

Οι αιτίες είναι τόσο προβλήματα λογισμικού και μηχανημάτων αλλά επίσης φυσικές καταστροφές (πλημμύρα χώρου στέγασης κ.λπ.) και ανθρώπινα λάθη.

Το 50% των υπευθύνων πληροφορικής των επιχειρήσεων δηλώνει ότι το προσωπικό τους δεν επαρκεί. Κάποιες επιχειρήσεις έχασαν μέρος του προσωπικού στις περικοπές που έγιναν με αφορμή την πρόσφατη οικονομική κρίση.

Είναι τουλάχιστον παλαβό να κόβεις προσωπικό αυξάνοντας τον κίνδυνο πληροφοριακού blackout το οποίο μπορεί να παραλύσει μια επιχείρηση. Αποτελεί μέρος του παραλογισμού των μη στοχευμένων περικοπών εξόδων οι οποίες παρατηρούνται συχνά στις επιχειρήσεις.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το 20% των υπευθύνων πληροφορικής δεν εμπιστεύονται το σχέδιο ανάκτησης του συστήματος σε περίπτωση σοβαρής βλάβης (Data recovery).

Τέλος οι προτεραιότητες για τα πληροφοριακά συστήματα είναι η ασφάλεια, το backup και η προστασία των δεδομένων.

16.1.10

what's next in web desing

Εκπληκτικό άρθρο για το σχεδιασμό ιστοσελίδων από τη γνωστή ομάδα iΑ

 
Το άρθρο ανακεφαλαιώνει κάποιες γνωστές αρχές οι οποίες όμως σπάνια εφαρμόζονται:
  • Απλότητα σχεδιασμού.
  • ανάπτυξη business model

 
Αναφέρει επίσης κάποια πρωτοπόρα πράγματα τα οποία ξαφνιάζουν:
  • Το διαδίκτυο υστερεί σαν interface σε σχέση με την απλότητα και την αμεσότητα της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου.
  • Ένας από τους λόγους επιτυχίας του Twitter είναι η απλότητα ακόμη και σε σύγκριση με το email και το sms.
  • Σημασία δεν έχει τόσο η εμφάνιση της ιστοσελίδας όσο οι δυνατότητες και ο τρόπος αλληλεπίδρασης (εδώ διαφωνούμε με το συγγραφέα. Στην αφθονία του διαδικτύου εξίσου σημαντική είναι η εμφάνιση για την προσέλκυση των επισκεπτών).

3 δισ. κατεβάσματα apps της Apple

H Apple ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι χρήστες του iPhone έχουν προχωρήσει σε 3 δισ. download εφαρμογών.

Αυτό σημαίνει ότι ο ρυθμός αύξησης των download ενισχύεται. Τα download έφτασαν στα 2 δισ. μέσα σε 5 μήνες (Απρίλιος με Σεπτέμβριο 2009) και στα 3 δισ. μέσα σε 3 μήνες.

Ενδιαφέρον έχει να δούμε που θα σταματήσει η αύξηση.

Το γεγονός είναι σημαντικό καθώς αναδύεται μια νέα μορφή οικονομίας μέσα από αυτές τις εφαρμογές. Η επίδρασή τους είναι πιθανόν να είναι αντίστοιχη με την επίδραση των sms στην κινητή τηλεφωνία.

Τα apps επιδρούν όχι μόνο στην επικοινωνία (μεταφορά δεδομένων), αλλά και στη διασκέδαση και στην επιχειρηματικότητα (εφαρμογές για επιχειρήσεις, κέρδη από εφαρμογές).

14.1.10

Το δίκτυο της AT&T βουλιάζει από την κίνηση δεδομένων του iPhone

Σύμφωνα με δηλώσεις του Ralph de la Vega Mobility President της AT&T το δίκτυο της εταιρείας αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα αποδόσεων στη ΝΥ και στο San Francisco.

Οπότε στην Ελλάδα δεν έχουμε καμία ελπίδα. Ήδη στις γιορτές όσοι είχαν ασύρματη σύνδεση δεδομένων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης κατάλαβαν το πρόβλημα. Ειδικά την πρωτοχρονιά η σύνδεση ήταν αδύνατη.

Φόρος στο Google

Μελέτη του υπουργείου Πολιτισμού της Γαλλίας διερεύνησε την πιθανότητα φορολογίας των διαδικτυακών διαφημίσεων σε υπηρεσίες όπως το Google και το Facebook.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η επιβολή φορολογίας 2% θα αποφέρει έσοδα 20 εκατ. ευρώ για το γαλλικό δημόσιο.

Παρόλο που η συγκεκριμένη φορολόγηση θα έχει μηδενικές επιπτώσεις στα συνολικά έσοδα του Google, η αντίδραση του Google ήταν έντονα αρνητική.

Το Google φοβάται μια γενίκευση της φορολόγησης από όλα τα κράτη η οποία και θα είχε σημαντικές επιπτώσεις στα έσοδά του.

Πόσο κοστίζει το Nexus One;

To Nexus One το καινούργιο κινητό της Google έχει κόστος $174 δολάρια σύμφωνα με την εταιρεία iSuppli η οποία μας έχει συνηθίσει σε παρόμοιους υπολογισμούς.

Με τιμή πώλησης τα $529 δολάρια το κέρδος είναι 300%!!!!!!!!

Η flash memory κοστίζει $8,5 δολάρια και το chip ασύρματης επικοινωνίας $30,5 δολάρια

13.1.10

Forthnet και HOL ακόμη στο κόκκινο

Εξαιρετικό άρθρο του Δημήτρη Μάλλα στην Ημερησία της Κυριακής.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια ολοσέλιδη ανασκόπηση του τηλεπικοινωνιακού τοπίου.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο: Forthnet και HOL συνεχίζουν να παρουσιάζουν αρνητικά καθαρά αποτελέσματα.

Τι σημαίνει αυτό σε απλά ελληνικά; Ότι, παρόλο που πλέον παρουσιάζουν κερδοφορία σε ετήσια βάση, τα κέρδη δεν επαρκούν για να αποσβέσουν τη συνολική επένδυση από τη στιγμή της δημιουργίας τους.

O ορισμός της τηλεφωνίας του μέλλοντος.

Σύμφωνα με τον Peter Sisson συνιδρυτή της εταιρείας VoIP Teleo, το μέλλον της τηλεφωνίας είναι η φορητότητα και τα ανοικτά συστήματα. Δηλαδή, η δυνατότητα επικοινωνίας με κάποιον ανεξάρτητα του που βρίσκεται και πιο δίκτυο χρησιμοποιεί.

Δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε.

12.1.10

Ανύπαρκτες οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το κράτος

Κάποιος φούρνος γκρεμίστηκε και το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας έβγαλε μια ανακοίνωση με απαισιόδοξα στοιχεία, σε πλήρη αντίθεση με την άκρατη αισιοδοξία που διακατείχε παλαιότερες ανακοινώσεις του για την κατάσταση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Σύμφωνα με την έρευνα μόλις το 6% των ελλήνων χρηστών έχει πραγματοποιήσει ολοκληρωμένες συναλλαγές με το κράτος. Ως ολοκληρωμένη συναλλαγή θεωρείται η αποστολή συμπληρωμένου εντύπου (για παράδειγμα, ηλεκτρονική δήλωση ΦΠΑ).

Εντύπωση προκαλεί το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό του 6% καθώς οι χρήστες που ολοκληρώνουν τις φορολογικές του συναλλαγές ηλεκτρονικά είναι πολύ περισσότεροι (γύρω στο 10% του συνόλου).

Εντύπωση επίσης προκαλεί το ιδιαίτερα χαμηλό δείγμα της έρευνας (196 άτομα).

Από εκεί που οι προηγούμενες εκθέσεις του παρατηρητηρίου ενοχλούσαν εξαιτίας του καλοπισμού της κακής κατάστασης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, τώρα πέρασαν στο άλλο άκρο. Παρουσιάζουν τα πράγματα χειρότερα από την πραγματικότητα, διαψεύδοντας προηγούμενες εκθέσεις και δημοσιεύματα. Απίστευτη κατάσταση.

11.1.10

Fact sheet Δεκέμβριος 2009

(σε παρένθεση η πηγή)

Διαδίκτυο

Διευθύνσεις .eu (Ε.Ε)
.eu Μαρτιο 2009 3 εκατ. διευθύνσεις

----------------------
Πρόσβαση Ελλάδα 2008
39,4% νοικοκυριών (Παρατηρητήριο ΚτΠ)
31% νοικοκυριών (Eurostat)
38,8% σύνολο πληθυσμού(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
8% πληθυσμού έκανε αγορές μέσω internet(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
12% πληθυσμού χρησιμοποιεί e-banking(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
Πληθυσμιακή κάλυψη 86%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
Αστικές περιοχές 100%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
Ημιαστικές περιοχές 85%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
Αγροτικές περιοχές 50%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)


Πρόσβαση Ελλάδα 2009
49% του συνολικού πληθυσμού (Παρατηρητήριο ΚτΠ)
38% νοικοκυριών (Eurostat)


1.753.434 ευρυζωνικές γραμμές Ιούνιος 2009 (ΕΕΤΤ)
39,2% πάνω από 10 Mbp, 11,4% 2-10Mbps, 49,6% κάτω από 2 Mbps (EETT)
15,63% η διείσδυση της ευρυζωνικότητας. 23 θέση στην ΕΕ (ΕΕΤΤ)
22,92% μέσος όρος ΕΕ (ΕΕΤΤ)
10,9% του πληθυσμού έκανε χρήση υπηρεσιών 3G Ιούνιο 2009 (ΕΕΤΤ)

-----------------------
Bloggers
5.000 Έλληνες bloggers (VPRC)
Mέση επισκεψιμότητα 8 επισκέπτες την ημέρα. (VPRC)

20 εκατ Bloggers ΗΠΑ. (7% του πληθυσμού) (technorati poll)
450.000 bloggers (2%) έχουν σαν κύρια δραστηριότητα το blogging. Kερδίζουν; 75.000 δολάρια το χρόνο αν έχουν 100.000 επισκέψεις το μήνα. (technorati poll)
Το 1% των bloggers (20.000 !!) βγάζει πάνω από 200.000 το χρόνο.
Μια καλή ανάρτηση μπορεί να φέρει μεταξύ 75 και 200 δολάρια έσοδα διαφημίσεων.

-----------------------
YouTube
42,9% market share in 2009 (businessweek.com)
2,9 billions search videos in January 2009 (businessweek.com)
$120 millions revenues in 2009 (Amel). $240 millions revenues per year (Credit Suisse).
Expenses $711 millions (Credit Suisse)

-----------------------
Social networks (U.S. Internet visits, Experian Hitwise)

Sept 2009 Sept 2008 Διαφορά
Facebook 58,59% 19,94% 194%
MySpace 30,26% 66,84% -55%
Tagged 2,38% 1,62% 47%
Twitter 1,84% 0,15% 1170%
myYearbook 1,05% 1,76% -40%

Mέση ηλικία χρήστη το 2009 (Pew Internet & American life project)
• MySpace είναι 26 ετών.
• LinkedIn είναι 39 ετών.

-----------------------

Twitter
55 εκατ. επισκέπτες μηνιαίως (businessweek.com Οκτ. 2009).
31 ετών η μέση ηλικία χρήστη το 2009 (Pew Internet & American life project)

-----------------------

Facebook
300 εκατ. μέλη (businessweek.com Οκτ. 2009).
33 ετών η μέση ηλικία χρήστη το 2009 (Pew Internet & American life project)

-----------------------

Google
Πάνω από 20.000 εργαζομένους (businessweek.com April 2009)
2,5 δισ. αναζητήσεις την ημέρα. 720 εκατ. χρήστες μηνιαίως (businessweek.com Οκτ. 2009). Οι συνολικές αναζητήσεις ανέρχονται σε 10.2 δισ. (Nielsen Oκτ. 2009)
98 millions search videos in January 2009 (comScore)
65
65,4% of web search (Oct 2009 ComScore)
2% US online display advertising (businessweek.com)
63% US search market (businessweek.com). 79% in April 2009 according to StatCounter.
25 εκατ. χρήστες email το 2009 (comScore)
1,5 εκατ. χρήστες στο Google voice το 2009 (Google)

Sales $22 billions 2008 (businessweek.com)
Net income third quarter 2009 $1,64 billion, 27% up (cnn.com)
Sales third quarter 2009 $5,94 billion, 7% up (cnn.com)


-----------------------

Online advertisement
$25,7 billion online ad market (businessweek.com 2008)
$8 billion US market for online display advertising (businessweek.com 2008)
15-20 κλικ για κάθε αγορά αγαθού (Sanford Bernstein businessweek.com 2009)
$1,1 δις. η διαφήμιση στα social networks το 2009 (eMarketer). $230 εκατ. για το Facebook και $495 εκατ. για το MySpace.

12,6% το 2009 του συνόλου της διαφημιστικής πίτας (τηλεόραση 38,6% και εφημερίδες 23,4%) (ZenithOptimedia).
-----------------------

Ψηφιακή μουσική
Ψηφιακές πωλήσεις $1 δις. 2008. Αύξηση 27% (Nielsen Sound Scan).
95% πειρατεία το 2008 (IFPI)
-----------------------

Amazon
Έσοδα 19 δις. δολάρια 2008 (businessweek.com)
94 εκατ. ενεργοί πελάτες το 2009 (BusinessWeek.com)
-----------------------
eBay
75 εκατ. credit card accounts το 2009 (BusinessWeek.com)

-----------------------

Yahoo
Καθαρά έσοδα 2008 $118 εκατ. (businessweek.com)
87 εκατ. χρήστες email τον Ιούλιο 2009 (comScore)
18,8% of web search (Oct 2009 ComScore)
-----------------------

Τυχερά παιχνίδια
6 δισ ευρώ το 2009 (πρόβλεψη Global Gaming Report 2007)
8% των συνολικών εσόδων (77 δισ).
-----------------------

Browser Market
Firefox 22,5% (May 2009 Net Applications) (+3,5% από May 2008)
IE 65,5% (May 2009 Net Applications) (-7% από May 2008)
Apple’s Safari 4,4% (November 2009 Net Applications)
Google’s Chrome 3,5% (November 2009 Net Applications)
Opera 2% (November 2009 Net Applications)

-----------------------

Χρηματοοικοινομικές συναλλαγές

Το 42% των ευρωπαίων δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ χρηματοοικοινομική συναλλαγή μέσω διαδικτύου (ευρωβαρόμετρο 2009)

Αντιστοίχως το 66% των ελλήνων χρηστών δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ συναλλαγές (ευρωβαρόμετρο 2009)

620.000 Έλληνες online καταναλωτές (Έρευνα Οικονομικού Παν. Αθηνών 2009)
12 αγορές 1.100 ευρώ αγορών ανά χρήστη τον τελευταίο χρόνο (Έρευνα Οικονομικού Παν. Αθηνών 2009)
37% αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια
25% εξοπλισμός πληροφορικής
19% βιβλία
15% ρούχα και αξεσουάρ

19% των Ελλήνων συναλλάσσονται ηλεκτρονικά με το κράτος το 2008 (Παρατηρητήριο ΚτΠ)

-----------------------

Ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Spam (Microsoft 2008)
To 97% των emails είναι ανεπιθύμητα spam
-----------------------

Security (2008 Microsoft)
8,6 στους 100 υπολογιστές είναι μολυσμένοι με κακόβουλο λογισμικό.
-----------------------

Internet Fraud 2008 (FBI Internet Crime Complaint Center)

US fraud $265 millions, $931 per citizen.

10 εκατ. χρήστες Identity fraud victims το 2008 (22% αύξηση σε σχέση με το 2007). (Fraud Survey Report Javelin Strategy & Research).
-----------------------

Κατασκευαστές

800 εκατ. PC παγκοσμίως (Eric Schmidt on Businessweek.com 08/2009)
14% των πωλήσεων στις ΗΠΑ αφορούν πωλήσεις netbooks το 2009 (NPD).
3 δισ. κινητά. 600 εκατ. κινητά με δυνατότητες data/internet (Eric Schmidt on Businessweek.com 08/2009)
$624 μέση τιμή πώλησης PC στην Αμερική τον Σεπτέμβριο 2009 (NPD).

-----------------------

Cisco
35 billions cash (businessweek.com)
850 εργαζομένους (businessweek.com April 2009)
270 million users (end of Feb. comScore.com).
230 millions revenues (2009 prediction by eMarketer).
-----------------------

Microsoft
Τιμή πώλησης των windows στους κατασκευαστές PC: 75 δολάρια για τους υπολογιστές και 15 δολάρια για τα netbooks (businessweek.com)
$13 δις δολάρια operating profits 2007 (businessweek.com)
$16,9 δισ κέρδη 2008 (businessweek.com)

$60 δισ. έσοδα το 2008 (businessweek.com):
$19,4 δισ. (business Division).
$14,8 δισ. (Windows).
$14,2 δισ. (servers)
$3,1 δισ. (1,2 δις ζημιές) (διαδικτυακές υπηρεσίες)
$8.1 δισ. (συσκευές και παιχνιδομηχανές)
8,2% των αναζητήσεων με το Bing το 2009 (businessweek.com)

46 εκατ. χρήστες email το 2009 για το hotmail (comScore)

9,9%of web search (Oct 2009 ComScore)
-----------------------

Intel
82% PC market share (businessweek.com)
revenues 2008 $37,6 billion (businessweek.com)
net income 2008 $5.3 billion (40% less than 2004) (businessweek.com)
-----------------------

Apple
1 δισ. iPhone downloads για 35.000 apps μέσα σε 9 μήνες (cnn.com) και 2 δισ. downloads για 85.000 apps μέσα σε – συνολικά – 14 μήνες. Σεπτέμβριο 2009 (cnn.com).
30% τα έσοδα της Apple από κάθε κατέβασμα iPhone Appls.
30-35 εκατ. iPhone μέχρι το Μάρτιο του 2009 (cnn.com)
100 εκατ. credit card accounts στο iTunes το 2009 (BusinessWeek.com)
Οι Macintosh 8,8-9,4% της αγοράς το 2009 σύ(Gartner και IDC)
Οι πωλήσεις των iPhone ανήλθαν στα 7,4 εκατ. παρουσιάζοντας 7% αύξηση το τέταρτο τρίμηνο 2009 (cnn.com).
iPhones 22% της αμερικάνικης αγοράς smartphones σύμφωνα με την IDC, με το Blackberry να κατέχει το 51%!
$1.265 μέση τιμή πώλησης laptop Apple στην Αμερική τον Σεπτέμβριο 2009 (NPD).


-----------------------

Παιχνιδομηχανές

Nintendo 2008 έσοδα $19,7 δισ. κέρδη $5,4 δισ. (businessweek.com)
2009 έσοδα $10,9 δισ. κέρδη $4 δισ. (businessweek.com)



Τηλεφωνία

Skype
Fourth quarter sales 2008 $145 million (businessweek.com)
Second quarter 2009 sales $159 million (businessweek.com)
450 million customers 2009 (businessweek.com)
-----------------------

Κινητή τηλεφωνία
82% διείσδυση to 2009 (οικονομικό Πανεπ., ICAP 2009)

Ημερησία 4ο τρίμηνο 2008 Ημερησία Ιούλιο 2009 Ημερησία Νοεμβρίος 2009
Cosmote 42% 43,9% 44,68%
Vodafone 30,5% 30,24% 30,83%
Wind 27,5% 25,86% 24,49%


Χρήση κινητών για πρόσβαση στο διαδίκτυο 10,9% του πληθυσμού (ΕΕΤΤ)

$0,003 δολάρια το κόστος ενός sms για τις αμερικάνικες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (2009, Time Magazine).

-----------------------
Σταθερή τηλεφωνία
Συνδέσεις εναλλακτικών παρόχων τρίτο τρίμηνο 2009 (Ημερησία)

Forthnet 276.000
HOL 248.000
WIND (TELLAS) 182.000
ON TELECOM 104.000
CYTA 35.000
VIVODI 30.000
NETONE 8.000

-----------------------
Smart phones
28% των συσκευών το δεύτερο τετράμηνο 2009 (NBD Group)


-----------------------
WIFI

Εγκατεστημένο στο 30% των αμερικάνικων νοικοκυριών το 2009 (BusinessWeek.com)
Το 2009 $1 δισ. πωλήσεις στις ΗΠΑ. (BusinessWeek.com)

Μια πρώτη αποτίμηση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία πάνω από 2 εκατ. πολίτες (18% του πληθυσμού) έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα opengov.gr το πρώτο τρίμηνο της λειτουργίας της.

Δεδομένου ότι πρόσβαση στο διαδίκτυο έχουν 5,5 εκατ. πολίτες, η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας αγγίζει το 36%.

Eνδιαφέρον δεν έχουν μόνο οι επισκέπτες αλλά επίσης πόσοι πολίτες μετά την επίσκεψή τους συμμετείχαν ενεργά στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση λαμβάνοντας μέρος στη διαβούλευση.

Συνολικά υπήρξαν 28.500 συμμετοχές.
Τι σημαίνει αυτό σε ποσοστά;
1,5% των επισκεπτών άφησε κάποιο σχόλιο.

Ωστόσο, το 1,5% δεν αφορά μοναδικούς επισκέπτες. Κάποιοι από τους επισκέπτες άφησαν πολλαπλά σχόλια και συμμετείχαν στη διαβούλευση πολλών νομοσχεδίων. Εκτιμάται ότι ένα ποσοστό συμμετοχής 1% σε μοναδικούς επισκέπτες προσεγγίζει καλύτερα την πραγματικότητα.

Το ποσοστό αυτό θεωρείται ιδιαίτερα επιτυχημένο για μια προσπάθεια διαδικτυακής επικοινωνίας η οποία βρίσκεται στην αρχή της και με δεδομένη την υστέρηση της ελληνικής κοινωνίας στη χρήση του διαδικτύου.