30.9.09

Η εξέλιξη του Twitter

Μετά το «Πες μας τι σκέφτεσαι», έρχεται το «Πες μας που βρίσκεσαι».

Το Twitter ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει σύντομα μια νέα υπηρεσία η οποία θα επιτρέπει στους χρήστες να δίνουν την ακριβή γεωγραφική θέση από όπου έστειλαν το τελευταίο μήνυμά τους.

Η υπηρεσία αυτή εντάσσεται στα πλαίσια πολλών ερευνητικών προσπαθειών να εκμεταλλευτούν καταναλωτικά τις πληροφορίες της καθημερινής μετακίνησης των χρηστών.
Οι προσπάθειες αυτές αποσκοπούν να πωλήσουν προϊόντα τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών και τα οποία πωλούνται από καταστήματα στην περιοχή που βρίσκονται οι χρήστες.

Παρόλο που πολύς λόγος γίνεται για αυτές τις εφαρμογές τα τελευταία δύο χρόνια, μέχρι στιγμής δεν έχει κυκλοφορήσει κάτι πετυχημένο.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή και οι εμπορικές εφαρμογές της είναι μια μεγάλη ευκαιρία για το Twitter να διαφοροποιηθεί από τις υπόλοιπες δημοφιλείς υπηρεσίες (google και facebook) και να δημιουργήσει τη δική του πηγή εσόδων.

29.9.09

Ανατροπή στην επισκεψιμότητα των sites των κομμάτων


Η ΝΔ περνάει μπροστά.
Το ΛΑΟΣ συνεχίζει τη βουτιά και ο ΣΥΡΙΖΑ ανεβαίνει.

1 δισ. η αξία του Twitter

Το Twitter την προηγούμενη εβδομάδα εξασφάλισε $100 εκατ. δολάρια σύμφωνα με την WSJ ανεβάζοντας την αξία του στο 1 δισ.

Σημαντικό ποσό για μια εταιρεία η οποία δεν έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής δεκάρα κέρδους.

Το ύψος της χρηματοδότησης φανερώνει ότι οι προσδοκίες της αγοράς είναι μεγάλες. Είναι ωστόσο βάσιμες;

Η μόνη πιθανή μελλοντική πηγή εσόδων για το Twitter είναι οι διαφημίσεις. Όμως, η δημιουργία μηχανισμού στοχευμένων διαφημίσεων τύπου Google δεν είναι κάτι εύκολο. Μέχρι στιγμής μόνο το Google το έχει κατορθώσει, κυριαρχώντας με 60% μερίδιο στην αγορά διαφημίσεων στο Internet.

Ωστόσο, πρόσφατα το Twitter αρνήθηκε πρόταση εξαγοράς του από το Google.

Είναι ορατός ο κίνδυνος το Twitter να ακολουθήσει τη μοίρα του Instant Μessager, της εξαιρετικά επιτυχημένης υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων η οποία δεν κατόρθωσε ποτέ να δημιουργήσει άμεσα κέρδη στην AOL.

27.9.09

Τάσεις εκλογικού σώματος από την επισκεψιμότητα στα sites των κομμάτων




Αποτελέσματα μετά τα δύο Debate:

Το ΠΑΣΟΚ πρώτο με μεγάλη διαφορά.
Συσπείρωση των οικολόγων και του ΣΥΡΙΖΑ.
Πτώση του ΛΑΟΣ

26.9.09

Τι μας λένε οι επισκέψεις των sites των κομμάτων;

Οι επισκέψεις στα sites των ελληνικών κομμάτων είναι ενδεικτικές των τάσεων που επικρατούν στην κοινωνία και της διαδικτυακής δραστηριότητας κάθε κόμματος.

Για παράδειγμα το site του ΚΚΕ παρουσιάζει σταθερή και μηδενική επισκεψιμότητα.

Το site του ΠΑΣΟΚ ώντας το πιο οργανωμένο παρουσιάζει πάντα τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

Το site της ΝΔ συνήθως έχει μικρή επισκεψιμότητα η οποία δεν συμβιβάζεται με τα ποσοστά της. Αυτό ωστόσο αλλάζει σε περίοδους εκλογών. Το 2007 οι επισκεπτες στο site της ΝΔ εφτασαν τους επισκέπτες στο site του ΠΑΣΟΚ.

Τί γίνεται σήμερα; Οι τάσεις που δείχνει η επισκεψιμότητα των sites είναι ως εξής:

1. Επιβεβαιώνεται η διαφορά του ΠΑΣΟΚ με τη ΝΔ.
2. Επιβεβαιώνεται η πτώση των οικολόγων. Ειδικά μετά το Debate;
3. Υπάρχει αύξηση στη συσπείρωση των ψηφοφόρων της ΝΔ.

24.9.09

Μειώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης της Wikipedia

Σύμφωνα με πρόσφατό άρθρο του Time Magazine η ανάπτυξη της Wikipedia επιβραδύνεται.

Πλέον δεν παρατηρείται εκθετική αύξηση των νέων άρθρων όπως το 2007.

Σε αυτό συνέβαλαν πολλές παράμετροι.

Πρώτον, η αυστηροποίηση των κανόνων επεξεργασίας. Πλέον απαγορεύεται η ανώνυμη επεξεργασία των άρθρων τα οποία αφορούν ανθρώπους εν ζωή.

Δεύτερον αναπτύχθηκε μια ιεραρχία διαχειριστών και μέσα σε αυτήν μια αριστοκρατία. Τι αντίκτυπο έχει αυτό; Ένας διαχειριστής με εμπειρία έχει – σε περίπτωση – διαφωνίας περισσότερες δυνατότητες να επιβάλει την άποψή του καθώς μπορεί να χειριστεί καλύτερα τους περίπλοκους κανόνες διαχείρισης της wikipedia.

0.1%

... των αποτελεσμάτων της βασικής έρευνας στην Αμερική καταλήγει στη δημιουργία προιόντων σύμφωνα με την Εθνική Ακαδημία Επιστημών.

33η η Ελλάδα στην ανταγωνιστικότητα νέων τεχνολογιών

… αλλά κάτω από τη βάση η βαθμολογία της.

Σύμφωνα με μελέτη του Economist η Ελλάδα είναι 33η στην κατάταξη των εκατό χωρών ως προς την ανταγωνιστικότητα των νέων τεχνολογιών.

Πρώτες είναι οι ΗΠΑ με 77,4 βαθμούς (στην κλίμακα των 100), δεύτερη η Ιαπωνία, Τρίτη η Κορέα, τέταρτη η Βρετανία και πέμπτη η Αυστραλία.

Οι γειτονικές μας χώρες κατατάσσονται ως εξής: Ιταλία 23η, Βουλγαρία 42η, Τουρκία 39η.

Αναλυτικά η Ελλάδα εμφάνισε:

3,5% αποτελεσματικότητα έρευνας (με βάση τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας)

75% αποτελεσματικότητα επιχειρηματικότητας (!!! Με βάση τα έσοδα από προϊόντα πληροφορικής)

14% αποτελεσματικότητα υποδομών (λόγω χαμηλών ποσοστών ευρυζωνικών δικύων)

56% ανθρωπίνων πόρων

71% νομοθεσίας προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων

60% κυβερνητική βοήθεια στις επιχειρήσεις

23.9.09

Net neutrality

Μερικές φορές κάποιες προτάσεις εκπλήσσουν.

Πρόσφατη πρόταση του προέδρου της Federal Communications Commission (το αντίστοιχο της ελληνικής ΕΕΤΤ) παρουσίασε μια σειρά προτάσεις οι οποίες αν εγκριθούν θα δημιουργήσουν ένα από τα πιο ελεύθερα πλαίσια λειτουργίας του Internet σε ότι αφορα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.

Ο λόγος που οδήγησε σε αυτές τις προτάσεις είναι η ανάγκη να δουλέψει ελεύθερα η ιδιωτική πρωτοβουλία και να αναπτύξει απρόσκοπα τις διαδικτυακές δραστηριότητές της πέρα από εμπόδια τύπου Microsoft.

Οι προτάσεις αφορούν:

1. Την ελεύθερη πρόσβαση σε οποιοδήποτε νόμιμο περιεχόμενο. (δηλάδη απάγορεύεται οποιοδήποτε φιλτράρισμα)

2. Την ελεύθερη χρήση οποιασδήποτε εφαρμογής η οποία δεν βλάπτει το δίκτυο παρόχου (για παράδειγμα, ιοί).

3.Την δυνατότητα σύνδεσης στο δίκτυο οποιασδήποτε συσκευής η οποία δεν βλάπτει το δίκτυο. Δηλαδή, τέρμα στα δίκτυα με «ιδιωτικά» πρωτόκολλα.

4.Τη διαφάνεια στους όρους χρήσης και λειτουργίας των δικτύων. Ξεκάθαρη πληροφόρηση των χρηστών απέναντι στις δυνατότητες των υπηρεσιών.

5.Την απαγόρευση μπλοκαρίσματος ή επιβράδυνσης συγκεκριμένου περιεχομένου. Αυτό θα βάλει τέρμα στις πρακτικές πολλών παρόχων να επιβραδύνουν το κατέβασμα ταινιών ή να απαγορεύουν την κίνηση του Skype.

6. Διαφάνεια στη διαχείριση των διαδικτυακών πόρων, όπως για παράδειγμα στην διαθεσιμότητα των γραμμών και την ταχύτητα. Μακάρι να υλοποιηθεί. Διατηρώ σοβαρές αμφιβολίες για τη δυνατότητα τεχνικής υλοποίησή του.

22.9.09

Ξέρω ποια ταινία σου αρέσει

Η ομάδα ερευνητών με το όνομα Bellkor Pragmatic Chaos κέρδισε πριν από λίγες μερες το βραβείο Netfix prize αξιάς ενός εκατ. δολαρίων της διαδικτυακή εταιρεία ενοικίασης DVD Netfix.

Το έπαθλο αφορούσε τη βελτίωση του αλγορίθμου πρόβλεψης των προτιμήσεων των πελατών κατά 10%.

Πιο συγκεκριμένα, ο αλγόριθμος με βάση το ιστορικό των πελατών (αγορές, αξιολογήσεις ταινιών κ.λπ.) προέβλεπε κατά πόσο μια ταινία θα αρέσει σε έναν πελάτη.
Η ομάδα κέρδισε τον διαγωνισμό νικώντας 40.000 ομάδες.

Τα μέλη της ομάδας συναντήθηκαν για πρώτη φορά πρόσωπο με πρόσωπο στην απονομή.

Ο αλγόριθμος βασίστηκε:
1. Στη λεπτομερή κατηγοριοποίηση των ταινιών, για παράδειγμα: τύπος ταινίας (περιπέτεια, θρίλερ κ.ο.κ.), πρωταγωνιστές, αιματηρές συμπλοκές, καταδιώξεις αυτοκινήτων, πυροβολισμοί.
2. Στο ιστορικό αξιολόγησης ταινιών του κάθε χρήστη.

Μια από τις πρώτες εφαρμογές του semantic web

21.9.09

Μεγάλες αεριτζίδικες εταιρείες πληροφορικής

Ένα απρόσμενο και καταγγελτικό άρθρο δημοσιεύτηκε στην Καθημερίνη της Κυριακής.
Συγγραφέας του ο Προιστάμενος της Δνσης Πληροφοριακών Συστημάτων του Γεν. Λογιστηρίου του Κράτους.

Στο άρθρο αυτό ο Θ. Ζιάκας καταγγέλει την διαφθορά του κρατικού μηχανισμού. Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται επι λέξει σε:
- "πελατειακή φύση διοίκησης και πελατειακό modus operandi του συστήματος" (δίνει για παράδειγμα την ΚτΠ)
- "Φαινόμενο του λευκού ελέφαντα, όπου πανάκριβα συστήματα και δομές φέρνουν ελάχιστα αποτελέσματα" (δίνει το παράδειγμα του ΚΕΠΥΟ).
- "Κατασκευή εκ των άνω και γιγάντωση με συστηματικό μπούκωμα μεγάλων αεριτζίδικων εταιρειών".
- "Παραγωγή ψευδεπίγραφων έργων"

Είναι σημαντικό να γράφονται τα παραπάνω, τα οποία είναι γνωστά στους παροικούντες την ιεροσαλημ και μπράβο στο συγγραφέα.

Πέρα από την καταγγελία η οποία έχει την (αναμφίβολα μεγάλη) αξία της, προσωπικά με προβληματίζει η σκοπιμότητά της.

Πώς ο κύριος Ζιάκας τοποθετεί τον εαυτό του εκτός αυτού του συστήματος;

Σήμερα ανακάλυψε τη διαφθορά;

Ο ίδιος είναι αμοιρος ευθυνών;

Η ανέλιξη του ως προϊσταμένου διεύθυνσης στο υπουργείο οικονομικών αποτέλεσε εξαίρεση διαφάνειας και αξιοκρατίας;

17.9.09

Όχι από τον ΟΤΕ στο δίκτυο οπτικών ινών για 2 εκατ. νοικοκυριά

Οι λόγοι που παραθέτει ο ΟΤΕ στην ανακοίνωσή του είναι οι εξής:

1. Δημιουργείται εκ νέου μονοπώλιο τηλεπικοινωνιακών υποδομών εφόσον το έργο θα ανήκει στο κράτος [και υποθέτουμε εφόσον δεν θα συσταθεί εισηγμένη εταιρεία διαχείρισής του]

2. Αλλοιώνεται ο ανταγωνισμός [Πράγματι είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς ένα κρατικό έργο το οποίο χρηματοδοτείται με άλλα κριτήρια από αυτά της αγοράς. Αλλά αυτή ακριβώς είναι και η σκοπιμότητά του]

Ο ΟΤΕ αντιπροτείνει τη χρήση τεχνολογίας VDSL2 η οποία δεν απαιτεί εγκατάσταση οπτικής ίνας αλλά χρησιμοποιεί τα υπάρχοντα καλώδια [ποιος μπορεί να διαφωνήσει με την ορθότητα της πρότασης;]

Επίσης, αναφέρεται στην ανάγκη σταδιακής εγκατάστασης:
1. Για να μελετηθεί η ανταπόκριση των καταναλωτών
2. Για να αντισταθμιστεί η επίδραση άλλων τεχνολογιών όπως της μετάδοσης δεδομένων μέσω κινητής τηλεφωνίας

Τέλος εφιστά την προσοχή στην πιθανότητα επιδείνωσης του ψηφιακού χάσματος μεταξύ κέντρου και περιφέρειας καθώς το έργο δεν απευθύνεται στις μικρές πόλεις.

Δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε με όλα αυτά.

16.9.09

Αυτό είναι το Open Coffee;

Μου είχαν μιλήσει για το Open Coffee πριν από ενάμιση χρόνο. Επαγγελματικοί λόγοι δεν μου επέτρεψαν να το παρακολουθήσω. Φέτος, με πρόγραμμα πιο χαλαρό τα κατάφερα και πήγα στην πρώτη συνάντηση. Οι εντυπώσεις μου ανάμεικτες:

Τα θετικά:

Πολύς κόσμος: Γύρω στα 60-100 άτομα μαζεύτηκαν στην Πειραιώς Τρίτη βράδυ χωρίς ο Ρέμος να είναι πάνω στη σκηνή.

Παρουσιάσεις εταιρειών εκτός Ελλάδος: απόδειξη του ενδιαφέροντος που δημιουργεί η εκδήλωση.

Ανάμικτος κόσμος: φυσιογνωμικά δεν έβλεπες μόνο nerds

Ανάμικτες ηλικίες με έμφαση στα 20+

Μεγάλη συμμετοχή με ερωτήσεις, σχόλια.

Μεγάλη συμμετοχή στο after στην καφετερία

Εξαιρετική φιλοξενία και διοργάνωση.


Τα αρνητικά:

Πολύ κακές παρουσιάσεις:
Οι δύο παρουσιάσεις της Βουλγάρικης εταιρείας Favit και της Γαλλικης Pragmaticomm ήταν εμπορικές παρουσιάσεις προϊόντων, χωρίς τεχνικές λεπτομέρειες και χωρίς παρουσίαση του business model και με πλήρη απουσία οικονομικών μεγεθών.

Η τρίτη παρουσίαση της Komrad πράγματι έκανε παρουσίαση του business model. Αρνήθηκε (!!!???) ωστόσο να δώσει οικονομικά στοιχεία. Γιατί άραγε τα έσοδα μιας εταιρείας είναι απόρρητο μυστικό;

Οι ερωτήσεις του ακροατηρίου ήταν στην πλειοψηφία τους τεχνικές με εξαίρεση δύο ερωτήσεις για την Komrade. Δεν ενδιέφερε κανέναν το business model; Έτσι θα κτιστούν οι μελλοντικές start-up;

11.9.09

0,25 λεπτά

Τόσο κοστίζει ένα sms σύμφωνα με έκθεση της Αμερικάνικης γερουσίας η οποία μελετά την αύξηση της τιμής των sms στην αμερικάνικη αγορά.

Το πιο φθηνό πακέτο στην Ελλάδα κοστίζει 5 ευρώ τα 100 sms δηλαδή 5 λεπτά το sms. Από αυτά τα 4,75 ευρώ είναι κέρδος!

Τα sms εξελίσσονται σε βασική πηγή κέρδους για τις εταιρείες κινητής.

Πώς πάει η χρήση του web.2 στις επιχειρήσεις;

Έρευνα της McKinsey για τη χρήση του web2.0 (blogs, social networks, RSS, p2p, podcast, wikis, aggregators), περιέχει πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα.

Πρώτον, το 56% των επιχειρήσεων είναι ευχαριστημένοι από τη χρήση τεχνολογιών web 2.
Βέβαια με μια πιο προσεκτική ματιά, διαπιστώνεται ότι οι υπηρεσίες που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι είναι απλές υπηρεσίες δεδομένων, υπηρεσίες βάσεων δεδομένων και p2p. Η χρήση των υπηρεσιών blogs, social networks, RSS, podcast, wikis, aggregators είναι κάτω του 40%, ενώ πολλές περισσότερες είναι οι επιχειρήσεις που δηλώνουν ότι δεν θα προχωρήσουν στη χρήση τους.

Δεύτερον, το 42% ΜΕΤΑΝΙΩΝΕΙ επειδή ΔΕΝ ανέπτυξε έγκαιρα δεξιότητες μέσα στην επιχείρηση σχετικές με τις νέες τεχνολογίες.

Τρίτο, η πιο δημοφιλής τεχνολογία είναι τα p2p δίκτυα.


Το δεύτερο σημείο είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Οι εταιρείες έχουν συναίσθηση ότι σωστή χρήση χωρίς επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό δεν είναι δυνατή. Μακάρι, να ίσχυε το ίδιο και στην Ελλάδα η οποία έχει ανακαλύψει καθυστερημένα το outsourcing.

10.9.09

55% των ψηφιακών καταστημάτων παραπλανούν τους αγοραστές.

… σύμφωνα με το παρατηρητήριο καταναλωτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η έρευνα αφορά 369 ηλεκτρονικά καταστήματα 28 ευρωπαϊκών χωρών.

Η παραπλάνηση αφορά τις δυνατότητες ακύρωσης των αγορών και την απουσία στοιχείων επικοινωνίας.

Ειδικά η απουσία στοιχείων επικοινωνίας είναι τρομακτικό γεγονός. Πώς ο πελάτης θα επικοινωνήσει με την εταιρεία σε περίπτωση προβλήματος.

Το στοιχείο αυτό αναδεικνύει και την έλλειψη κουλτούρας διαδικτυακών αγορών από την πλευρά των πελατών. Πώς είναι δυνατόν να κάνει κάποιος αγορές από ανώνυμο site;

Είναι σαν να δίνεις λεφτά σε κάποιον άγνωστο στο δρόμο για να σου στείλει ταχυδρομικώς εμπόρευμα.

9.9.09

Bye-Bye MySQL

Η προφανής επίπτωση της εξαγοράς της Sun από την Oracle, είναι το χαντάκωμα της open source βάσης δεδομένων MySQL.

Παρόλο που η MySQL κατέχει μόλις το 5% της αγοράς σε σχέση με την Oracle το ποσοστό αυτό είναι τεράστιο αν αναχθεί σε δολάρια.

Ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση ερευνά την εξαγορά για μονοπωλιακές πρακτικές.

8.9.09

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σε ρόλο φοιτητικών παρατάξεων;

Πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο έκαναν λόγο για 20 εκατ. συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας και για 182% διείσδυση.

Όλοι γνωρίζουν ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι πλασματικά ωστόσο συνεχίζουν να τα παραθέτουν. Δύο είναι οι πιθανοί λόγοι :

Ο πιο πιθανός: Με αυτόν τον τρόπο κάποια/κάποιες από τις τρεις εταιρείες κρύβουν τη μεγάλη μείωση ενεργών συνδέσεων. Έτσι έχει επιλεγεί μια τακτική φοιτητικών συλλόγων με κάθε εταιρεία να παραθέτει τα δικά της αφερέγγυα στοιχεία.
Ο πιο τρομακτικός: Οι εταιρείες δεν έχουν τη δυνατότητα να μετρήσουν τις ενεργές συνδέσεις που εξυπηρετούν.

Σε κάθε περίπτωση η κατάσταση είναι γελοία.

3.9.09

Αυλαία για τη συνεργασία Skype-eBay

Σύμφωνα με το cnn.com το eBay είναι κοντά στην υπογραφή συμφωνίας για την πώληση της εταιρείας τηλεφωνίας μέσω Internet Skype.

Η αυλαία πέφτει με ζημιές 1 δις. για το eBay το οποίο αγόρασε για 3,1 δις το 2005 την εταιρεία Skype και σήμερα την πουλά για 2 δις.

Η πώληση των μετοχών γίνεται σε εταιρεία venture capitals.

Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν 3 πράγματα:

1. Η συγχώνευση διαφορετικών δραστηριοτήτων είναι μια πρόκληση που πολύ λίγες εταιρείες έχουν πετύχει. Το eBay είναι καλό στους πλειστηριασμούς. Αυτό ξέρει, αυτό κάνει. Όταν μπλέχτηκε με το Skype μπέρδεψε τα μπούτια του.

2.Το VoIP έχει πολύ δρόμο ακόμη μέχρι να επικρατήσει παρόλες τις αισιόδοξες προβλέψεις διαφόρων οικονομικών γκουρού (δεν θα ξεχάσω το πρωτοσέλιδο του Businessweek που ανήγγειλε το τέλος της σταθερής τηλεφωνίας πριν μερικά χρόνια). Όλα αυτά βέβαια έριξαν πολλά λεφτά στους κατασκευαστές μηχανημάτων.

3.Το γεγονός ότι η αγορά έγινε από venture capital αποδεικνύει το ρευστό της κατάστασης σε ότι αφορά την Skype και το VoIP. Βρισκόμαστε ακόμη (μετά από δέκα χρόνια!) σε συνθήκες start-up.

2.9.09

Fact sheet Αύγουστος 2009

Fact sheet Αύγουστος 2009
(σε παρένθεση η πηγή)

Διαδίκτυο

Διευθύνσεις .eu (Ε.Ε)
.eu Μαρτιο 2009 3 εκατ. διευθύνσεις

Πρόσβαση Ελλάδα 2008 (Παρατηρητήριο ΚτΠ)
39,4% νοικοκυριών (Παρατηρητήριο ΚτΠ)
38,8% σύνολο πληθυσμού(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
8% πληθυσμού έκανε αγορές μέσω internet(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
12% πληθυσμού χρησιμοποιεί e-banking(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
Πληθυσμιακή κάλυψη 86%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
Αστικές περιοχές 100%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
Ημιαστικές περιοχές 85%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)
Αγροτικές περιοχές 50%(Παρατηρητήριο ΚτΠ)

1.753.434 ευρυζωνικές γραμμές Ιούνιος 2009 (ΕΕΤΤ)
39,2% πάνω από 10 Mbp, 11,4% 2-10Mbps, 49,6% κάτω από 2 Mbps (EETT)
15,63% η διείσδυση της ευρυζωνικότητας. 23 θέση στην ΕΕ (ΕΕΤΤ)
22,92% μέσος όρος ΕΕ (ΕΕΤΤ)
10,9% του πληθυσμού έκανε χρήση υπηρεσιών 3G Ιούνιο 2009 (ΕΕΤΤ)


Bloggers
5.000 Έλληνες bloggers (VPRC)
Mέση επισκεψιμότητα 8 επισκέπτες την ημέρα. (VPRC)

20 εκατ Bloggers ΗΠΑ. (7% του πληθυσμού) (technorati poll)
450.000 bloggers (2%) έχουν σαν κύρια δραστηριότητα το blogging. Kερδίζουν; 75.000 δολάρια το χρόνο αν έχουν 100.000 επισκέψεις το μήνα. (technorati poll)
Το 1% των bloggers (20.000 !!) βγάζει πάνω από 200.000 το χρόνο.
Μια καλή ανάρτηση μπορεί να φέρει μεταξύ 75 και 200 δολάρια έσοδα διαφημίσεων.

YouTube
42,9% market share in 2009 (businessweek.com)
2,9 billions search videos in January 2009 (businessweek.com)
$120 millions revenues in 2009 (Amel). $240 millions revenues per year (Credit Suisse).
Expenses $711 millions (Credit Suisse)

Google
Πάνω από 20.000 εργαζομένους (businessweek.com April 2009)
98 millions search videos in January 2009 (comScore)
63,5% of web search (businessweek.com)
2% US online display advertising (businessweek.com)
63% US search market (businessweek.com). 79% in April 2009 according to StatCounter.
Sales $22 billions 2008 (businessweek.com)


Online advertisement

$25,7 billion online ad market (businessweek.com)
$8 billion US market for online display advertising (businessweek.com)
15-20 κλικ για κάθε αγορά αγαθού (Sanford Bernstein businessweek.com)
$1,1 δις. η διαφήμιση στα social networks το 2009 (eMarketer). $230 εκατ. για το Facebook και $495 εκατ. για το MySpace.

Ψηφιακή μουσική
Ψηφιακές πωλήσεις $1 δις. 2008. Αύξηση 27% (Nielsen Sound Scan).
95% πειρατεία το 2008 (IFPI)

Amazon
Έσοδα 19 δις. δολάρια 2008 (businessweek.com)

Yahoo
Καθαρά έσοδα 2008 $118 εκατ. (businessweek.com)

Τυχερά παιχνίδια
6 δισ ευρώ το 2009 (πρόβλεψη Global Gaming Report 2007)
8% των συνολικών εσόδων (77 δισ).

Browser Market
Firefox 22,5% (May 2009 Net Applications) (+3,5% από May 2008)
IE 65,5% (May 2009 Net Applications) (-7% από May 2008)


Χρηματοοικοινομικές συναλλαγές

Το 42% των ευρωπαίων δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ χρηματοοικοινομική συναλλαγή μέσω διαδικτύου (ευρωβαρόμετρο 2009)

Αντιστοίχως το 66% των ελλήνων χρηστών δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ συναλλαγές (ευρωβαρόμετρο 2009)

620.000 Έλληνες online καταναλωτές (Έρευνα Οικονομικού Παν. Αθηνών 2009)
12 αγορές 1.100 ευρώ αγορών ανά χρήστη τον τελευταίο χρόνο (Έρευνα Οικονομικού Παν. Αθηνών 2009)
37% αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια
25% εξοπλισμός πληροφορικής
19% βιβλία
15% ρούχα και αξεσουάρ

19% των Ελλήνων συναλλάσσονται ηλεκτρονικά με το κράτος το 2008 (Παρατηρητήριο ΚτΠ)


Ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Spam (Microsoft 2008)
To 97% των emails είναι ανεπιθύμητα spam

Security (2008 Microsoft)
8,6 στους 100 υπολογιστές είναι μολυσμένοι με κακόβουλο λογισμικό.

Internet Fraud 2008 (FBI Internet Crime Complaint Center)

US fraud $265 millions, $931 per citizen.

10 εκατ. χρήστες Identity fraud victims το 2008 (22% αύξηση σε σχέση με το 2007). (Fraud Survey Report Javelin Strategy & Research).

Κατασκευαστές

800 εκατ. PC παγκοσμίως (Eric Schmidt on Businessweek.com 08/2009)
3 δισ. κινητά. 600 εκατ. κινητά με δυνατότητες data/internet (Eric Schmidt on Businessweek.com 08/2009)


Cisco
35 billions cash (businessweek.com)
850 εργαζομένους (businessweek.com April 2009)
270 million users (end of Feb. comScore.com).
230 millions revenues (2009 prediction by eMarketer).

Microsoft
Τιμή πώλησης των windows στους κατασκευαστές PC: 75 δολάρια για τους υπολογιστές και 15 δολάρια για τα netbooks (businessweek.com)
$13 δις δολάρια operating profits 2007 (businessweek.com)
$16,9 δις κέρδη 2008 (businessweek.com)

$60 δισ. έσοδα το 2008 (businessweek.com):
$19,4 δισ. (business Division).
$14,8 δισ. (Windows).
$14,2 δισ. (servers)
$3,1 δισ. (1,2 δις ζημιές) (διαδικτυακές υπηρεσίες)
$8.1 δισ. (συσκευές και παιχνιδομηχανές)
8,2% των αναζητήσεων με το Bing το 2009 (businessweek.com)


Intel
82% PC market share (businessweek.com)
revenues 2008 $37,6 billion (businessweek.com)
net income 2008 $5.3 billion (40% less than 2004) (businessweek.com)

Apple
1 δις. iPhone apps μέσα σε 9 μήνες (cnn.com)
30% τα έσοδα της Apple από κάθε κατέβασμα iPhone Appls.
30-35 εκατ. iPhone μέχρι το Μάρτιο του 2009 (cnn.com)


ΤηλεφωνίαSkype
Fourth quarter sales 2008 $145 million (businessweek.com)
Second quarter 2009 sales $159 million (businessweek.com)
450 million customers 2009 (businessweek.com)

Κινητή τηλεφωνία (Ημερησία, 4ο τρίμηνο 2008)
Cosmote 42%, Vodafone 30,5 Wind 27,5%.
82% διείσδυση to 2009 (οικονομικό Πανεπ., ICAP 2009)

Χρήση κινητών για πρόσβαση στο διαδίκτυο 10,9% του πληθυσμού (ΕΕΤΤ)