29.4.09

Πόσα κλικ για μια αγορά;

Σύμφωνα με την εταιρεία επενδύσεων Sanford Bernstein πλέον αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 15 με 20 κλικ σε μια διαφήμιση για μία αγορά.

Η αποτελεσματικότητα της διαδικτυακής διαφήμισης έχει μειωθεί καθώς μέχρι πρόσφατα χρειάζονταν 10με 15 κλικ.

Επομένως, παρατηρείται αύξηση των κλικ σε διαφημίσεις αλλά μείωση της αποδοτικότητας των διαφημίσεων.

Αυτό φαίνεται και από τον χρόνο πραγματοποίησης μιας διαδικτυακής αγοράς. Έχει παρατηρηθεί ότι οι χρήστες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να ενημερωθούν για αγαθά πριν προβούν σε αγορές.

Ο χρόνος μεταξύ της πρώτης επίσκεψης του χρήστη στη σελίδα ενός προϊόντος και της αγοράς του προϊόντος έχει αυξηθεί κατά 32% σύμφωνα με την εταιρεία μάρκετινγκ Searchignite.

28.4.09

Cooliris: Μια νέα εκπληκτική μηχανή αναζήτησης.

Σπάνια εντυπωσιάζομαι, όμως η συγκεκριμένη μηχανή το κατάφερε.

Ανανεώνει το βαρετό (πλέον) interface εμφάνισης αποτελεσμάτων του Google συνδυάζοντας τρισδιάστατη απεικόνιση και πολύ καλές αποδόσεις.

Ειδικά η αναζήτηση φωτογραφιών είναι εντυπωσιακή.

Η συγκεκριμένη μηχανή μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε ότι το Google έχει χάσει τη φρεσκάδα του. Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι η σελίδα αποτελεσμάτων μένει χωρίς αλλαγές και βελτιώσεις τα τελευταία πέντε χρόνια.

Το μόνο μείον ότι πρέπει να φορτώσεις το πρόγραμμα.

27.4.09

Πόσο κοστίζει το iPod Shuffle;

Σύμφωνα με την εταιρεία iSuppli η οποία ειδικεύεται μεταξύ άλλων στην εκτίμηση κόστους διαφόρων προϊόντων, κοστίζει 22 δολάρια (28% της τιμής του).

Το κόστος αυτό αναφέρεται στο κόστος των εξαρτημάτων και δεν συμπεριλαμβάνει το κόστος ανάπτυξης και μάρκετινγκ.

Ωστόσο, το μεικτό κέρδος είναι τεράστιο (72%) και πολύ μεγαλύτερο από τα άλλα iPod. Το πρώτο iPod κόστιζε 149 δολάρια, το 49% της τιμής πώλησής του και το iPod nano το 40% της τιμής του.

Η ίδια η apple έχει ανακοινώσει ως στόχο μεικτά κέρδη 34,7%. Αυτό σημαίνει ότι επιτυγχάνοντας μεικτά κέρδη 34,7% στο κόστος καλύπτει όλα τα έξοδα και επίσης τους στόχους κερδοφορίας. Επομένως, το συγκεκριμένο προϊόν της αποφέρει επιπλέον κέρδη 72-35=37%. Καθόλου άσχημα.

Η κύρια οικονομία οφείλεται στον μικρουπολογιστή της Samsung ο οποίος κοστίζει 6 δολάρια. Άλλα 6 δολάρια κοστίζει η μνήμη των 4 Gbytes και 1,2 δολάρια η μπαταρία

24.4.09

1 δις. εφαρμογές για το iPhone

… μέσα σε 9 μήνες.

Σύμφωνα με τη σελίδα του iTunes 1 δις. εφαρμογές έχουν φορτωθεί από τους χρήστες του iPhone.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε μέρα κατεβαίνουν 5,5 εκατ. εφαρμογές.

Δεδομένου ότι τα iPhone που έχουν πωληθεί ανέρχονται σε 30 με 35 εκατ. κάθενα από αυτά περιέχει 30 εφαρμογές και κατεβάζει μία εφαρμογή ανά 10 μέρες.

Οι επαγγελματίες αμερικάνοι bloggers ανταγωνίζονται σε αριθμό τους δικηγόρους

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του technorati και με άρθρο της Wall Street Journal στις ΗΠΑ υπάρχουν 20 εκατ. bloggers (7% του πληθυσμού).

Από αυτούς 1,7 εκατ. κερδίζει χρήματα μέσω του blogging, προφανώς βάζοντας διαφημίσεις google.

450.000 bloggers (2%) έχουν το blogging σαν κύρια δραστηριότητά τους, πλησιάζοντας σε αριθμό τους 555.000 δικηγόρους.


Πόσα κερδίζουν; 75.000 δολάρια το χρόνο αν έχουν 100.000 επισκέψεις το μήνα. (technorati poll)

Το 1% των bloggers (20.000 !!) βγάζει πάνω από 200.000 το χρόνο.


Μια καλή ανάρτηση μπορεί να φέρει μεταξύ 75 και 200 δολάρια.

23.4.09

Η κυριαρχία των πολιτικών blogs.

Αίσθηση προκάλεσαν οι πρωτοβουλίες του Obama να δώσει το λόγο σε δημοσιογράφους διαδικτυακών μέσων κατά τη διάρκεια των πρόσφατων συνεντεύξεών του ως προέδρου των ΗΠΑ.

Ο λόγος που το έπραξε είναι απλός. Η ιστοσελίδα Huffington Post έχει 4,5 εκατ. μηνιαίους επισκέπτες σύμφωνα με την Comscore, επισκεψιμότητα που λίγες παραδοσιακές εφημερίδες μπορούν να επιτύχουν.

Φορητοί: Η νέα ευκαιρία για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Με δεδομένο τον κορεσμό της αγοράς κινητής τηλεφωνίας οι εταιρείες προσπαθούν να διαφοροποιήσουν τις υπηρεσίες τους και τους πελάτες τους.

Ένα χαμένο ελντοράντο μέχρι πρόσφατα ήταν οι υπηρεσίες μεταφοράς δεδομένων μέσω κινητής. Οι υπηρεσίες αυτές πριν την εξάπλωση του blackberry και του iPhone παρουσίαζαν μηδενικά ποσοστά χρήσης.

Την πρωταπριλιά η AT&T πρόσφερε αντί 50 δολαρίων netbook στους πελάτες της που υπόγραφαν διετές συμβόλαιο για ευρυζωνικές υπηρεσίες μέσω κινητού.

Πρόκειται για μια επανάσταση στην αγορά καθώς οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας γίνονται πωλητές υπολογιστών.

Επιπλέον η αγορά ενός netbook για 50 δολάρια είναι ελκυστική για 1 δις πελατών σύμφωνα με τον διευθυντή μαρκετινγκ της Intel.

Οι χαμένοι σύμφωνα με το businessweek.com είναι τα καταστήματα λιανικής και οι πάροχοι ενσύρματων συνδέσεων.

22.4.09

Τι αντίκτυπο έχουν οι διαφημίσεις στο facebook;

Η Sheryl Sandberg chief operating officer στο Facebook περιέγραφε σε πρόσφατη συνέντευξή της στο businessweek.com το αντίκτυπο μιας διαφήμισης της Honda.

Την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου η Honda πρόσφερε στους χρήστες του Facebook ένα εικονικό δώρο (μια μικρή καρδιά με ένα σχετικό με την επέτειο κείμενο.

750.000 χρήστες το έστειλαν σε άλλους χρήστες.

Το γεγονός προκάλεσε συζητήσεις γύρω από την Honda και τα προϊόντα της.

Συνολικά οι αναφορές στην Honda και τα προϊόντα της εμφανίστηκαν περισσότερες από 200 εκατ. φορές.

14.4.09

12μηνη υποχρεωτική αποθήκευση προσωπικών δεδομένων

Η ευρωπαϊκή επιτροπή με πρόσφατη οδηγία υποχρεώνει τους ISP(παρόχους διαδικτυακής πρόσβασης) να διατηρούν τα δεδομένα των χρηστών τους (πού πήγαν, με ποιόν μίλησαν, σε ποιόν έστειλαν email) για 12 μήνες.

Οι ISP από τη σειρά τους ζητούν ανταλλάγματα καθώς η διατήρηση αυτών των δεδομένων απαιτεί επένδυση σε μνήμη.

Με αυτό το μέτρο λύνονται δύο θέματα: Πρώτον η ίδια η επιτροπή καθορίζει το όριο διατήρησης προσωπικών δεδομένων, ένα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο θέμα που ταλαιπώρησε πολύ το google, το facebook και άλλες εταιρείες που διατηρούν τα δεδομένα για εμπορική εκμετάλλευση (η οποία σήμερα απαγορεύεται).

Δεύτερον, τα ανταλλάγματα που ζητούν οι ISP είναι προφανή. Είναι ιδιαίτερα πιθανόν να τους χορηγηθεί η δυνατότητα εμπορικής εκμετάλλευσης αυτών των στοιχείων, δικαίωμα που μέχρι πρόσφατα αρνιόταν πεισματικά να εκχωρήσει η Ε.Ε.

To 97% των emails είναι ανεπιθύμητα spam

… σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Microsoft.

Βέβαια όλα δεν καταλήγουν στους τελικούς χρήστες καθώς ένα μέρος τους καταστρέφεται από τα συστήματα antispam.

Στην ίδια έκθεση η Microsoft εκτιμά ότι οι 8,6 στους 100 υπολογιστές είναι μολυσμένοι με κακόβουλο λογισμικό.

13.4.09

95% η πειρατεία στη μουσική.

Σύμφωνα με την IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) το 2008 σε 16 ευρωπαϊκές χώρες διακινήθηκαν παράνομα 40 δις. μουσικά αρχεία.

Παράλληλα, οι ψηφιακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27% σύμφωνα με την Nielsen Sound Scan ενώ στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 6%!

Απόδειξη ότι προτιμάμε το τζάμπα. Όχι όμως σε όλα τα είδη μουσικής.

Σύμφωνα με άρθρο στην Ελευθεροτυπία εκπρόσωπος του Metropolis αναφέρει ότι η ποιοτική μουσική δεν αντιμετωπίζει σοβαρή μείωση πωλήσεων. Ακόμη και οι νέες ηλικίες αγοράζουν αυτό που θεωρούν ποιοτικό. Κατεβάζουν μόνο ότι θεωρούν αναλώσιμο.
Επομένως, όλα δεν είναι τόσο μαύρα όσο τα παρουσιάζουν οι δισκογραφικές εταιρείες. Αυτό που υποφέρει είναι το εύκολο κέρδος από τους εφήμερους τραγουδιστές που ξεπηδούν από τα διάφορα reality.

Επιπλέον, η παρουσίαση και η καλή ποιότητα ήχου αποτελούν κριτήρια επιλογής για την πλειοψηφία των αγοραστών, αρκεί το περιεχόμενο να ανταποκρίνεται στις περιστάσεις.

10.4.09

Μεγαλώνει το μερίδιο της Cosmote, βυθίζεται η Vodafone.

Σύμφωνα με άρθρο της Ημερησίας το μερίδιο της Cosmote φτάνει στο 42%, με τη Vodafone sto 30,5% και την Wind στο 27,5%.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο αφορά τις νέες συνδέσεις του τελευταίου τριμήνου του 2008 όπου το 63% πήγε στην Cosmote, το 19% στη Wind και το 18% στη Vodafone.

9.4.09

Αρχίζουν οι ογκοχρεώσεις στο αμερικάνικο internet.

Τον χορό σύμφωνα με το cnn.com ανοίγει η Time Warner Cable και ακολουθεί η ΑΤ&Τ.

Ενδιαφέρον έχουν τα στατιστικά χρήσης. Το 14% μόλις των αμερικάνων χρηστών κάνει κατάχρηση κατεβάζοντας συνεχώς ταινίες και τραγούδια.

Μάλιστα το 25% των πιο αχόρταγων χρηστών κατεβάζει 100 φορές παραπάνω αρχεία σε σχέση με το 25% των πιο συγκρατημένων.

Βέβαια η ογκοχρέωση θα επηρεάσει και τις υπηρεσίες νόμιμης ενοικίασης ταινιών μέσω διαδικτύου καθώς θα επιβαρύνει σημαντικά την τελική τιμή.

Ένας πόλεμος έχει ξεκινήσει και δικαιώματα των καταναλωτών (πάγια χρέωση) καταπατούνται. Ίδωμεν.

Πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στην ηλεκτρονική σελίδα της Wall Street Journal;

Σύμφωνα με το businnessweek.com ένα banner κοστίζει μέχρι 64,6 δολάρια CPM (ανά 1000 εμφανίσεις).

Αν υπολογιστεί ότι η εφημερίδα δέχεται 5-10 εκατ. επισκέπτες καθημερινά το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 30.000 και 65.000 δολάρια.

Αυτό ίσως απαντά και στο ερώτημα γιατί ο Μερντοχ πριν ένα χρόνο αποφάσισε να ξεκλειδώσει την εφημερίδα, η οποία μέχρι τότε ήταν προσβάσιμη μέσω διαδικτύου μόνο στους συνδρομητές (1 εκατ. συνδρομητές).

8.4.09

Hulu η νέα μόδα στα online video sites

Το Φεβρουάριο το hulu ήρθε πρώτο σε επισκέψεις ξεπερνώντας το youTube (google) σύμφωνα με την comScore.

Βέβαια το hulu είναι joint venture της News Corps (Μερντοχ) και του NBC.

Το μεγάλο πρόβλημα και των δύο sites (youTube και Hulu) είναι η έλλειψη εσόδων.

Αμφότερα αναμένεται να αποφέρουν 120 εκατ. δολάρια το 2009, ελάχιστα σε σχέση με την επισκεψιμότητά τους.

7.4.09

Τέλος εποχής για την Encarta

Η ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια της Microsoft κλείνει και μαζί της φτάνει στο τέλος η πρώτη εποχή της ηλεκτρονικής επανάστασης.

Το παράδειγμα της Encarta και πώς η Microsoft νίκησε τη διάσημη εγκυκλοπαίδεια Britannica διδάσκεται σε όλες τις οικονομικές σχολές σαν case study καθώς αποτέλεσε ένα από τα πρώτα παραδείγματα επιτυχημένης ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας.

Το κυριότερο ήταν ότι η Encarta με κόστος 49 δολάρια, νίκησε την ποιοτικά ανώτερη Britannica η οποία ωστόσο κόστιζε 2.000 δολάρια και αποτελούταν από 20 τόμους.

Τώρα ήρθε η σειρά της Encarta να ηττηθεί από την wikipedia.

Τουλάχιστον η Britannica βασίλεψε για μισό αιώνα. Η βασιλία της Encarta ήταν ιδιαίτερα σύντομη.

6.4.09

Μείωση χρήσης e-Banking στην Ελλάδα

Σύμφωνα με στοιχεία του παρατηρητηρίου για την ΚτΠ, το 2008 η χρήση του διαδικτύου υποχώρησε κατά μια μονάδα, από 13% το 2007 στο 12%.

Αυτό είναι το έμπρακτο αποτέλεσμα του ελλείμματος εμπιστοσύνης των Ελλήνων στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής το οποίο διευρύνθηκε με τα αυξανόμενα κρούσματα απάτης.

Οι αγορές από την άλλη πλευρά αυξήθηκαν στο 8%. Ωστόσο, παραμένουμε ακόμη ο φτωχός συγγενής της Ευρώπης (24% αγορών μέσω διαδικτύου).

Πιάσε και εσύ έναν μεξικάνο λαθρομετανάστη.

Μια απίστευτη χρήση του διαδικτύου.

Η αμερικάνικη κυβέρνηση έχει εγκαταστήσει κατά μήκους των συνόρων με το Μεξικό μήκους 2.000 χλμ κάμερες αξίας 2 εκατ. δολαρίων.

Οι κάμερες αυτές είναι προσβάσιμες μέσω διαδικτύου και ο καθένας μπορεί να εγγραφεί και να αναλάβει χρέη συνοριοφύλακα παρατηρώντας ύποπτες κινήσεις.

Σε περίπτωση εντοπισμού υπόπτων αποστέλλεται ηλεκτρονικό μήνυμα στις αρμόδιες αρχές.
Πόσοι γράφτηκαν; 100.000 χρήστες σύμφωνα με δημοσίευμα της Ημερησίας.

Αρκετοί από αυτούς δεν είναι καν αμερικάνοι και προέρχονται από τρίτες χώρες.

3.4.09

Η μεγάλη ευκαιρία για το Skype;

Την Τρίτη η Apple ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει μια έκδοση του Skype για κλήσεις μέσω των κινητών iPhone.

Το σχετικό λογισμικό θα πωλείται μέσω του iTune.

Το γεγονός αυτό αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για το Skype και ίσως η τελευταία του. Τα ετήσια έσοδα του Skype είναι περίπου 500 εκατ. δολάρια και υπολείπονται κατά πολύ των 2,6 δις που κατέβαλε η eBay το 2005 για την αγορά του.

Τώρα πως το Skype θα πετύχει την ανάπτυξη που δεν πέτυχε στην σταθερή τηλεφωνία, αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα.

Το μεγάλο πρόβλημα του Skype είναι η ποιότητα υπηρεσιών (θόρυβος, καθυστερήσεις, διακοπές).

Δεδομένων των προβλημάτων ποιότητας της κινητής τηλεφωνίας, η συνομιλία μέσω skype και κινητής έχει πολλές πιθανότητες να μοιάζει με συνομιλία από το υπερπέραν.

2.4.09

Open cloud manifesto

Μια σημαντική προσπάθεια δημοσιοποιήθηκε πριν από δύο μέρες.

Αφορά την υιοθέτηση βασικών κανόνων στη λειτουργία των συστημάτων αποθήκευσης δεδομένων open cloud τα οποία γνωρίζουν σημαντική ανάπτυξη.

Οι κανόνες αποσκοπούν στην χρήση ανοικτών τεχνολογιών και στην συνεργατικότητα μεταξύ των διαφόρων συστημάτων.

Στην κίνηση πρωτοστάτησε η IBM και μέχρι σήμερα το κείμενο έχει συνυπογραφεί από την AT&T, τη Cisco, τη Sun, την AMD κ.α.


Οι μεγάλοι απόντες: ως συνήθως η Microsoft και παραδόξως η Google.

Μια πολύ σημαντική προσπάθεια.

Όλο το κείμενο στο http://opencloudmanifesto.org/

1.4.09

Fact sheet March 2009

YouTube
42,9% market share in 2009 (businessweek.com)
2,9 billions search videos in January 2009 (businessweek.com)


Google
98 millions search videos in January 2009 (comScore)
63,5% of web search (businessweek.com)

Cisco
35 Billions cash (businessweek.com)

Facebook
270 million users (end of Feb. comScore.com).
230 millions revenues (2009 prediction by eMarketer).

Οι ατυχίες των επενδυτών με το Google.

Το Businessweek.com έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα αναδρομή στην πορεία του Google.

Ορίστε κάποια επιλεγμένα κομμάτια.

Αρχικά όλοι οι επενδυτές και κυρίως τα venture capitals αρνήθηκαν να χρηματοδοτήσουν το google θεωρώντας τις μηχανές αναζήτησης «τελειωμένες».

Η πάλαι ποτέ γνωστή μηχανή αναζήτησης Excite αρνήθηκε να αγοράσει το Google.

To Yahoo που ενδιαφέρθηκε, αρνήθηκε να καταβάλει τα 3 δις που ζήτησε το Google.

Και οι αποτυχίες του Google.

Το Blogger χάνει συνεχώς έδαφος απέναντι στο wordpress.

Οι εξαγορασμένες startups Jaiku και DodgeBall έκλεισαν.

To YouTube δεν έχει επιλύσει τα προβλήματα copyright και δεν είναι κερδοφόρο.

Το λειτουργικό Android για κινητά πήγε άπατο.