31.3.09

Ποία είναι η διαθεσιμότητα των εφαρμογών του Google;

Το Google εγγυάται στους εταιρικούς πελάτες του διαθεσιμότητα 99,9%.

Δηλαδή εγγυάται ότι οι υπηρεσίες του θα λειτουργούν 365 ημέρες x 24 ώρες x 0,999 = 8751 ώρες σε σύνολο 8760 ωρών.


Δηλαδή η μέγιστη ετήσια διακοπή είναι 9 ώρες. Άρα η πρόσφατη διακοπή 3 ωρών του Gmail ήταν μέσα στα όρια.


Το παραπάνω ποσοστό διαθεσιμότητας θεωρείται χαμηλό.

Συνήθως οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες εγγυώνται τα πέντε εννιάρια (99,999%) το οποίο αντιστοιχεί σε ετήσια διακοπή 5 λεπτών.

30.3.09

Υποκλοπή και παραποίηση email

Όλοι ακούσαμε την πρόσφατη ιστορία με το trojan στον υπολογιστή του Δαλάι Λάμα και στους υπολογιστές πολλών διεθνών οργανισμών.

Ενδιαφέρον έχει ο τρόπος με τον οποίο επιτεύχθηκε η μόλυνση των υπολογιστών καθώς χρησιμοποιήθηκε πολύ προχωρημένο social engineering (χειραγώγηση θυμάτων).

Σύμφωνα με το cnn.com οι υποκλοπείς είτε δημιούργησαν μηνύματα τα οποία φαινόταν ότι τα απέστειλαν υπαρκτά πρόσωπα και γνωστά στους παραλήπτες, είτε υπέκλεπταν πραγματικά μηνύματα και τα τροποποιούσαν προσθέτοντας το Trojan.

Αυτή είναι και η πρώτη αναφορά σε online τροποποίηση e-mail. Μέχρι σήμερα ξέραμε ότι γίνεται αλλά δεν είχαμε παραδείγματα από πραγματικά συμβάντα. Πλέον έγινε και αυτό.



Trojan είναι ένα μικρό πρόγραμμα το οποίο από τη στιγμή που εγκαθίσταται σε έναν υπολογιστή επιτρέπει την πρόσβαση τρίτων στον υπολογιστή χωρίς ο ιδιοκτήτης του να τους αντιληφθεί. Ονομάστηκε έτσι από το άλογο της Τροίας.
***************************************************************************************

23.3.09

Μόλις 22% των windows έχουν αναβαθμιστεί σε Vista.

Τα νέα δεν είναι καλά για το λειτουργικό της Microsoft. Μόλις το 22% των windows έχει αναβαθμιστεί σε Vista.

To 63% έχει παραμείνει στα XP και ένα 4% έφυγε στους ανταγωνιστές.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα του κακού σχεδιασμού των Vista και ίσως η αρχή του τέλους για την Microsoft. Ο αποτυχημένος ΙΕ7 δεν φαίνεται να διορθώνει τα πράγματα.

O IE8 πιο αργός από ποτέ.

Σύμφωνα με άρθρο στο businessweek.com και στην Wall Street Journal ο Internet Explorer είναι πιο αργός από όλους τους ανταγωνιστές του (Firefox, safari, chrome).

Τα νέα δεν είναι καλά για τον IE ο οποίος μέσα σε δύο χρόνια υποχώρησε από το 79% στο 67% της αγοράς.

20.3.09

Η αποτελεσματικότητα της ΕΕΤΤ

Σύμφωνα με χθεσινό άρθρο στην Ημερησία μέσα σε τρία χρόνια η EETT επέβαλε πρόστιμα 70 εκατ. ευρώ στον ΟΤΕ

Ακολουθεί η Vodaphone (υποκλοπές) με 20 εκατ. και ύστερα η Teledome και η Tellas με 2 εκατ. η Cosmote και ΤΙΜ με 1 εκατ. και κάποιες άλλες με λιγότερα.

Επομένως σύμφωνα με την ΕΕΤΤ ο μεγάλος κακός του συστήματος είναι ο ΟΤΕ.

Ως προς αυτό έχω πολλές ενστάσεις τις οποίες έχω διατυπώσει σε προηγούμενα post. Εδώ θέλω να σταθώ στο εξής:

Πόσα από τα 70 εκατ. έχουν εισπραχθεί;
Η απάντηση είναι μηδέν.


Ο ΟΤΕ με προσφυγές έχει κατορθώσει σύμφωνα με την Ημερησία να μην πληρώσει δεκάρα. Υποθέτω το ίδιο έπραξαν και οι υπόλοιπες εταιρείες.

Αυτό ίσως εξηγεί και την αδυναμία της ΕΕΤΤ να επέμβει ουσιαστικά και ρυθμιστικά στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών.

19.3.09

Πόσα είναι τα έσοδα του Mozilla;

75 εκατ. ευρώ σύμφωνα με το businessweek.com για το 2007.

O Mozilla (φρικτό όνομα) είναι η εταιρεία κατασκευαστής του Firefox (αυτό μάλιστα!) του δεύτερου σε δημοτικότητα (22%) browser της αγοράς.

Από τα 75 εκατ. τα 65 προέρχονται από το google το οποίο πληρώνει για να έχει θέσει στο πλαίσιο εργαλείων (toolbox) του Firefox.

Τώρα που το Google έχει τον δικό του Browser αναμένεται να ξαναμοιραστεί η τράπουλα. Όλοι αναμένουν την επόμενη κίνηση του Google και αν θα συνεχίσει να χρηματοδοτεί το firefox.

Το firefox έχασε πολύτιμο χρόνο για να επεκταθεί στα κινητά τηλέφωνα. Αυτό θα του έδινε επιπλέον έσοδα και θα ανεξαρτοποιούσε τον Mozilla από το google.

Μέχρι στιγμής το Fennec (που τα βρίσκουν αυτά τα ονόματα!), η mobile εκδοση του firefox λειτουργεί σε κάποια Nokia.

550 εκατ. δολάρια τα έσοδα για το skype το 2008

550 εκατ. δολάρια τα έσοδα για το skype το 2008 και 110 εκατ. δολάρια κέρδη.

Η εταιρεία (θυγατρική του eBay) προβλέπει έσοδα 1 δις δολάρια για το 2011.


Αυτά για την εταιρεία που εξαγοράστηκε το 2007 για 2,6 δισ δολάρια.

Τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα για το mySpace

Σύμφωνα με το businessweek.com το mySpace έχει περισσότερους εγγεγραμμένους χρήστες στις ΗΠΑ από ότι το Facebook.

Παγκοσμίως το Facebook προηγείται με 240 εκατ. χρήστες όταν το mySpace έχει 130 εκατ.

Ωστόσο και πάλι στην Αμερική το mySpace χαίρει μεγαλύτερου χρόνου παραμονής των χρηστών του από ότι το Facebook.

Τα έσοδα του mySpace ανέρχονται σε 900 εκατ. δολάρια και υπολοίπονται 100 εκατ. του στόχου που είχε θέσει η ιδιοκτήτρια εταιρεία News Corp.

Από αυτά τα 250 εκατ. προέρχονται από τη διαφημηστική συμφωνία με το google.

16.3.09

Τεράστια τα κέρδη της AT&T από το iPhone.

Σε μια εποχή που οι νέοι πελάτες της κινητής τηλεφωνίας σπανίζουν, η AT&T κέρδισε 2 εκατ. νέους πελάτες χάρη στην αποκλειστική διάθεση του iPhone μέσα σε έξι μήνες.

Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι η κατανάλωση αυτών των πελατών είναι πολύ πιο σημαντική από τον μέσο όρο λόγω κίνησης δεδομένων, η επιτυχία γίνεται τεράστια.

Ακόμη μια απόδειξη ότι τα λεφτά σε κορεσμένες αγορές δεν βγαίνουν από τον πόλεμο τιμών αλλά από το λανσάρισμα νέων καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.

Ο μεσαίωνας της διαφήμισης μέσω διαδικτύου.

Σύμφωνα με το ηλεκτρονικό περιοδικό Clickz.com το 50% των διαφημιστών δεν χρησιμοποιούν ανάλυση στατιστικών σε ότι αφορά τις αποδόσεις των διαφημίσεών τους μέσω διαδικτύου.

Τι σημαίνει αυτό;

Ότι ουσιαστικά συνεχίζουν να προχωρούν στα τυφλά αγνοώντας τις δυνατότητες του διαδικτύου.

Κάτι που ξεχωρίζει το διαδίκτυο από τα άλλα μέσα είναι ότι προσφέρει δυνατότητες παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας των online διαφημίσεων.

Το γεγονός ότι οι διαφημιστικές εταιρείες δεν τις χρησιμοποιούν αποτελεί είτε ένδειξη έλλειψης τεχνογνωσίας, είτε ένδειξη αδιαφορίας. Συνήθως βέβαιά είναι συνδυασμός και των δύο.

Εξάλλου τα διαφημιστικά πακέτα δεν περιέχουν δείκτες απόδοσης. Άρα γιατί να σκοτιστούν.

15.3.09

15 χρόνια από το θάνατο της Μελίνας

Όταν η Μελίνα έκανε πάταγο στο Broadway

13.3.09

Αλλαγή επιχειρηματικού μοντέλου στο «κατέβασμα» ταινιών

Ένα νέο ενδιαφέρον επιχειρηματικό μοντέλο προωθούν εταιρείες διανομής ταινιών μέσω διαδικτύου όπως το Amazon.

Πλέον επιτρέπουν στους πελάτες τους να αποθηκεύουν τις ταινίες στο λογαριασμό τους. Με αυτόν τον τρόπο δεν απαιτείται το «κατέβασμα» της ταινίας. Ο πελάτης μπορεί να δει όσες φορές θέλει την ταινία του χωρίς να γεμίζει το σκληρό δίσκο του.

Με αυτόν τον τρόπο αποθαρρύνεται η παράνομη αντιγραφή των ταινιών.

Ωραία όλα αυτά όμως δύσκολα πιστεύω ότι οι πελάτες θα πεισθούν να ακολουθήσουν το νέο μοντέλο.

Εξάλλου τα μέσα αποθήκευσης είναι πλέον τόσο φθηνά. Επιπλέον, το κατέβασμα παρέχει καλύτερη προβολή της ταινίας χωρίς τα προβλήματα αποδόσεων του streaming (αποστολή βίντεο από απομακρυσμένο site).

12.3.09

Το Facebook αξίζει όσο και τα καταστήματα Γερμανός!

Η συμφωνία εξαγοράς του Twitter από το Facebook ναυάγησε διότι το Facebook ήθελε να την πραγματοποιήσει με ανταλλαγή μετοχών.

Όλο το πρόβλημα δημιουργήθηκε από την αποτίμηση της αξίας του Facebook.

Το 2007 η Microsoft εκτίμησε την αξία του Facebook στα 15 δις και αγόρασε ένα μέρος μετοχικού κεφαλαίου.

Όμως, λίγο καιρό αργότερα οι μεγαλομέτοχοι του Facebook πούλησαν μετοχές σε τιμή που αντιστοιχούσε σε 4 δις δολάρια συνολικής αξίας.

Στη συμφωνία με το twitter το πρόβλημα ήταν να βρεθεί πόσες μετοχές αναλογούσαν στα 500 εκατ. δολάρια της εξαγοράς.

Το twitter ισχυριζόταν ότι η αξία του Facebook είναι 2-4 δις δολάρια. Το Facebook ισχυριζόταν ότι είναι παραπάνω.

Σε μια ύστατη προσπάθεια συνεννόησης το Facebook προσέφερε 100 εκατ. μετρητά - τα οποία θα εισέπραττε από πώληση μετοχών - και 400 σε μετοχές. Το Twitter έβαλε σαν όρο, ο αριθμός των μετοχών που θα του δοθούν, να υπολογιστεί βάση της τιμής πώλησης των μετοχών από το Facebook για τη συγκέντρωση των 100 εκατ.

Και εκεί διαφώνησαν.


Δηλαδή, το Facebook με τα 180 εκατ. χρήστες αξίζει όσο και τα καταστήματα Γερμανός (2 δις δολάρια)!

Το twitter αξίζει 4 φορές λιγότερο από τα καταστήματα Γερμανός!

Σε πρόσφατο αποκαλυπτικό άρθρο στο businessweek.com αναφέρονται λεπτομέρειες των συζητήσεων για την εξαγορά του twitter από την εταιρεία Γερμανός.

Οι συζητήσεις κατέληξαν στην αποτίμηση του Twitter στα 500 εκατ. δολάρια.

Υπενθυμίζεται ότι ο Γερμανός εξαγοράστηκε από τον ΟΤΕ με 1,6 δις ευρώ.

Τελικά η συμφωνία ναυάγησε. Το γιατί στο επόμενο post.

11.3.09

Εκδημοκρατισμός στους όρους χρήσης του Facebook

Το facebook ξαφνιάζει ευχάριστα με την νέα πολιτική χρήσης του και δίνει μαθήματα εκδημοκρατισμού των διαδικασιών ελέγχου.

Μετά τις μεγάλες αντιδράσεις που προκάλεσε η πρόσφατη ανακοίνωση του facebook για εκμετάλλευση των δεδομένων των χρηστών που είχε σαν αποτέλεσμα την ανάκλησή της, το facebook άλλαξε ριζικά πολιτική.

Πρώτον προσέλαβε τον διοργανωτή των διαμαρτυριών εναντίον του και του ανέθεσε να συγκεντρώσει τα αιτήματα των χρηστών για αλλαγές στους όρους χρήσης.

Δεύτερον έκανε δεκτές τις τρεις αλλαγές που προτάθηκαν:
1. Διαγραφή των στοιχείων ενός χρήστη όταν αυτός αποφασίσει να εγκαταλείψει το Facebook
2. Εκλαϊκευμένη γραφή των όρων χρήσης.
3. Διενέργεια δημοψηφίσματος για κάθε αλλαγή στους όρους χρήσης που προκαλεί αντιδράσεις. Ακύρωση αλλαγής, σε περίπτωση που το 30% των ενεργών χρηστών ψηφίσουν ενάντια στην αλλαγή.

Τα παραπάνω μέτρα είναι επαναστατικά για το διαδίκτυο και θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς μελλοντικών προσπαθείων.

10.3.09

Web Science Conference 2009

Ένα πολύ σημαντικό γεγονός την επόμενη εβδομάδα στην Αθήνα

Το συνέδριο για την επιστημή του διαδικτύου Web Science Conference 2009 - Society On-Line θα διεξαχθεί για πρώτη φορά παγκοσμίως στην Ελλάδα από το WSRI (Web Science Research Initiative) και το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στις 18-20 Μαρτίου 2009 («Θέατρον», Πειραιώς 254, Ταύρος / Αθήνα).

Κορυφαίοι επιστήμονες από το χώρο της Τεχνολογίας και της Πληροφορικής και το χώρο των Κοινωνικών Επιστημών θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τον Sir Tim Berners-Lee, Εφευρέτη του World Wide Web και Top Agenda Setter, τον Ιωσήφ Σηφάκη, τον πρώτο Έλληνα που έλαβε το Turing Award για το 2007, και τον Jacques Bus, Head of Unit F5 "Trust and Security", για το παρόν και το μέλλον του Διαδικτύου, και να καταθέσουν τις απόψεις τους για την ανάπτυξη της Επιστήμης του Web (Web Science).

Η πρωτοβουλία για την Επιστήμη του Web στοχεύει στην κατανόηση του αντίκτυπου των νέων τεχνολογιών της Πληροφορίας και του Διαδικτύου στο επιστημονικό πεδίο και στην καθημερινή πρακτική. Από αυτή την άποψη, το Web Science Conference 2009: Society On-Line προσεγγίζει, χωρίς να περιορίζεται σε αυτές, θεματικές όπως:

E-Marketing & E-Commerce
Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή στο Διαδίκτυο
Ατομικά Δικαιώματα & Διαχείριση Συγκρούσεων στο Διαδίκτυο
Ψυχολογία και Διαδίκτυο
Ασφάλεια, Προσωπικά Δεδομένα & Αξιοπιστία στον Κυβερνοχώρο
Περιπτωσιολογικές Μελέτες για την Επιστήμη του Web
Κοινωνική Δικτύωση & Ταυτότητα
Ουδετερότητα & Έλεγχος στο Διαδίκτυο
Πολιτική & Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στο Διαδίκτυο

Την έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου θα κηρύξει η Α.Ε. Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Δρ. Κάρολος Παπούλιας. Θα συμμετέχουν επίσης o Υπουργός Πολιτισμού Α. Σαμαράς, ο Υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης και η Πρόεδρος της ACM Καθηγήτρια Dame Wendy Hall.

Στο Web Science Conference 2009: Society On-Line το Ερευνητικό Κέντρο «ΩΜΕΓΑ» συμμετέχει μέσω της οργάνωσης δύο (2) ειδικών θεματικών συνεδριών με τίτλους «Η Πολιτική στο Web» και «Η Κοινωνιο-Ψυχολογία του Web», και της οργάνωσης-διαχείρισης του Poster Session του συνεδρίου, από σχετική Επιτροπή την οποία στελεχώνουν μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί φοιτητές του Ερευνητικού Κέντρου «ΩΜΕΓΑ».

Η συμμετοχή σας στο Web Science Conference 2009: Society On-Line θα μας τιμήσει και θα αποτελέσει μία μοναδική ευκαιρία για γόνιμη ανταλλαγή ιδεών, εμπειριών και προτάσεων στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την Επιστήμη του Web.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ για την εγγραφή σας:

http://www.websci09.org/registration/

Πόσο κοστίζει το «έξυπνο» λογισμικό διαχείρισης αλυσίδας παραγωγής σε μια επιχείρηση;

Το έξυπνο λογισμικό ανάλυσης αποτελεσμάτων είναι το πρόγραμμα που αναλύει όλη την αλυσίδα παραγωγής μιας εταιρείας: από την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών, έως την παράδοσή τους στον πελάτη και προτείνει βελτιώσεις.

Είναι μια ανερχόμενη τάση στις επιχειρήσεις. Τέτοιο λογισμικό χρησιμοποιούν φαστ-φούντ για να συντονίσουν τις πωλήσεις και τον αριθμό των υπαλλήλων σε κάθε κατάστημα, εταιρείες τροφίμων για να συντονίσουν με τον πιο οικονομικό τρόπο τις παραδόσεις των εμπορευμάτων τους κτλ.

Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Forrester ένα τέτοιο λογισμικό κοστίζει μεταξύ 150.000-300.000 δολάρια. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν ετήσια έξοδα λειτουργίας που ανέρχονται σε 5 με 7 φορές το κόστος απόκτησης.

Ακριβό σπορ για γερά πορτοφόλια.

9.3.09

Εργασία από το σπίτι. H νέα αμερικάνικη μόδα

Μετά από το outsourcing και την παταγώδη αποτυχία του, η νέα μόδα στις αμερικάνικες επιχειρήσεις είναι η εργασία από το σπίτι.

Πρόσφατα αφιερώματα στον αμερικάνικο οικονομικό τύπο αναδεικνύουν τη νέα τάση.
Για ακόμη μια φορά, αιτία είναι μείωση λειτουργικών εξόδων μέσω της μείωσης του μεγέθους των γραφείων των επιχειρήσεων.

Τα προβλήματα που παρουσιάζει η υλοποίηση της εργασίας από το σπίτι είναι αρκετά: τεχνικά προβλήματα εξοπλισμού και ασφάλειας επικοινωνίας, οργανωτικά προβλήματα παρακολούθησης της απόδοσης του εργαζομένου στο σπίτι κτλ.

Το κόστος του εξοπλισμού ασφαλείας μαζί με τον εξοπλισμό επικοινωνίας (που περικλείει κάμερα για videoconference) ανέρχεται στα 30.000 δολάρια σύμφωνα με το businessweek.com.

Τουλάχιστον οι εταιρείες εξοπλισμού θα πλουτίσουν.

Όσο για τις εταιρείες που το εφαρμόζουν το αποτέλεσμα θα είναι το γνωστό.
Αν εφαρμόσουν την εργασία από το σπίτι με στόχο την περικοπή εξόδων θα αποτύχουν.

Αν όμως την εφαρμόσουν στο πλαίσιο μιας γενικότερης πολιτικής ανταμοιβής, κινήτρων και διευκόλυνσης για τους εργαζομένους τότε μπορεί να πετύχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα.

5.3.09

To μεγάλο στοίχημα για την Wintel.

Σύμφωνα με το businessWeek.com η συμμαχία Microsoft και Intel (γνωστή και ως Wintel) περνάει κρίσιμη φάση εξαιτίας της στροφής των καταναλωτών σε διαδικτυακές λύσεις και σε φορητά χαμηλού κόστους (netbooks).

Το μεγάλο πρόβλημα τείνει να γίνει το κόστος καθώς φορητοί με linux και άλλους επεξεργαστές κοστίζουν το ένα τρίτο της τιμής του πακέτου Windows και Ιντελ.

4.3.09

Η χάρτα θεμελιωδών δικαιωμάτων στο διαδίκτυο.

Η Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε πρόσφατα Έκθεση σχετικά με την "Ενίσχυση της Ασφάλειας και των Θεμελιωδών Ελευθεριών στο Διαδίκτυο".
Η Έκθεση αναμένεται να υιοθετηθεί από την Ολομέλεια του ΕΚ το Μάρτιο.

Η Έκθεση, μεταξύ άλλων:
1. Ζητάει μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την κατάρτιση μίας "Χάρτας Θεμελιωδών Δικαιωμάτων στο Διαδίκτυο" ("Internet Bill of Rights") σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Χάρτα θα πρέπει να προστατεύει όλα τα θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών στο Ίντερνετ, με συγκεκριμένη αναφορά σε εκείνα που θίγονται περισσότερο λόγω της φύσης του διαδικτύου. Έμφαση δίνεται μεταξύ άλλων στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής των χρηστών, της ελευθερίας έκφρασης και συνάθροισης και της ελευθερίας του Τύπου, καθώς και στη διασφάλιση του δικαιώματος των πολιτών στην πολιτική συμμετοχή και δράση, στην εκπαίδευση και τη μάθηση και στην κατάργηση των διακρίσεων στην πρόσβαση στο διαδίκτυο.

2. Επισημαίνει την ανάγκη αποτελεσματικής αλλά και αναλογικής καταπολέμησης παλαιών αλλά και "νέων" εγκλημάτων που διαπράττονται στο διαδίκτυο (όπως η "κλοπή της ταυτότητας" των χρηστών και η παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας), υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι καμία νομοθεσία δεν θα πρέπει να επιτρέπει τη συστηματική παρακολούθηση της δράσης των πολιτών στο διαδίκτυο.

3. Σχετικά με το δικαίωμα πρόσβασης όλων των πολιτών στο διαδίκτυο, ζητάει να αντιμετωπιστούν ζητήματα που τώρα παρουσιάζονται, όπως η ουδετερότητα των δικτύων, η διαλειτουργικότητα, η προσβασιμότητα σε όλους τους διαδικτυακούς κόμβους, και κυρίως η χρήση ανοικτής μορφοποίησης δεδομένων και ανοικτών προτύπων. Η Έκθεση υπογραμμίζει την υποχρέωση των κυβερνήσεων να διασφαλίζουν την πρόσβαση ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες γεωγραφικές τους περιοχές και στους φτωχότερους πολίτες τους.

4. Τονίζει ότι η μη γνώση υπολογιστών και της χρήσης του Διαδικτύου είναι ο "νέος αναλφαβητισμός του 21ου Αιώνα" και ότι η πρόσβαση στο Διαδίκτυο αποτελεί επομένως θεμελιώδες δικαίωμα, όσο και η πρόσβαση στην εκπαίδευση. Υποστηρίζει συνεπώς την απαγόρευση ποινικών κυρώσεων για απλούς χρήστες που συνεπάγονται διακοπή της σύνδεσης με το Διαδίκτυο, ως μη αναλογικές σε μία δημοκρατική κοινωνία.

5. Τέλος, ζητάει μέτρα για τον περιορισμό της "συγκατάθεσης" που μπορεί να απαιτείται από κυβερνήσεις ή από εταιρείες πρόσβασης στο διαδίκτυο και να παρέχεται από τους χρήστες, προκειμένου αυτοί να παραιτούνται από ένα μέρος των δικαιωμάτων του πυρήνα της ιδιωτικής τους σφαίρας με αντάλλαγμα την πρόσβαση σε συγκεκριμένες υπηρεσίες. Όπως υπογραμμίζει η Έκθεση, παρατηρείται σε αυτές τις περιπτώσεις μια δυσαναλογία γνώσεων και διαπραγματευτικής ισχύος, ανάλογη με αυτήν που συναντάται στο εργατικό δίκαιο, όπου απαγορεύεται ρητά η εκμαίευση της «συγκατάθεσης» του εργαζόμενου για την παραίτησή του από συγκεκριμένα δικαιώματα.