26.2.09

Έχουμε πολλά να μάθουμε από την Amazon.com

Που διαφέρει η Amazon; Στην εξυπηρέτηση πελατών.

Σύμφωνα με το Businessweek η Amazon είναι η καλυτέρη αμερικάνική εταιρεία σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση πελατών.

Διαχειρίζεται άμεσα και γενναιόδωρα τα παράπονα των πελατών προσφέροντας αποζημιώσεις, δωρεάν υπηρεσίες και ευγένεια στους δυσαρεστημένους πελάτες.

Για να καλύψει τα προβλήματα έλλειψης δημοφιλών προϊόντων, παραλαμβάνει με δικά της φορτηγά από τους κατασκευαστές τα προϊόντα.

Και ασκεί αυστηρή επιτήρηση σε τρίτους πωλητές που πωλούν προϊόντα μέσα από το site της. Παρακολουθεί την ανταλλαγή μηνυμάτων με τους πελάτες και διώχνει τους πωλητές που παρουσιάζουν προβλήματα σε παραπάνω από 1% από τις πωλήσεις τους.

Ποιος άλλος τολμά να πάρει παρόμοια μέτρα και να επωμιστεί παρόμοιο κόστος;

Πέφτουν οι πωλήσεις DVD

Σύμφωνα με το businessweek.com oι πωλήσεις DVD υποχωρούν 6,5% το χρόνο προκαλώντας πανικό στη βιομηχανία του κινηματογράφου.

Και αυτό γιατί οι πωλήσεις DVD αντιπροσωπεύουν το 70% των εσόδων μιας ταινίας.

Πλέον οι εταιρείες στρέφονται με ταχύτητα στις online λύσεις ελπίζοντας να ανακτήσουν το χαμένο κοινό.

25.2.09

Το Facebook δεν έχει κάνει ακόμη το break event

Σε πρόσφατο άρθρο στο businessweek το οποίο έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις το Facebook αναφέρεται ως η τεχνολογία που κατόρθωσε πιο γρήγορα να αποκτήσει 150 εκατ. χρήστες. Πράγματι χρειαστηκαν 5 χρόνια, όταν το iPod χρειάστηκε 7, το κινητό 14, η τηλεόραση 38 και το τηλέφωνο 89.

Ποια είναι η μεγάλη διαφορά; Το facebook είναι δωρεάν.

Τα έσοδα που εμφάνισε το 2008 ήταν 280 εκατ. δολάρια από διαφημίσεις τα οποία δεν έχουν ακόμη οδηγήσει στο break event δηλ. στην απόσβεση των επενδύσεων.

Παρόμοιο πρόβλημα αντιμετώπισαν στο παρελθόν και άλλες τεχνολογίες όπως ο instant messager ο οποίος παρότι ιδιαίτερα δημοφιλής δεν κέρδισε δεκάρα.

Τήρηση προσωπικών δεδομένων για δύο χρόνια από την αμερικάνικη κυβέρνηση

Αν ο νόμος ψηφιστεί όλοι οι πάροχοι internet θα πρέπει να διατηρούν τα δεδομένα των χρηστών για τουλάχιστον δύο χρόνια.

Πρόκειται για πρόταση ρεπουμπλικάνων γερουσιαστών. Αφορμή για την πρόταση είναι η καταπολέμηση της παιδικής πορνογραφίας.


Είναι σίγουρο ότι πολλές άλλες κυβερνήσεις θα ακολουθήσουν.

Με αυτόν τον τρόπο ξεπερνούν και οι μηχανές αναζήτησης τον σκόπελο της διαγραφής των προσωπικών δεδομένων.

Ενώ μετά από πιέσεις των χρηστών το google είχε ανακοινώσει ότι θα κρατάει τα προσωπικά δεδόμένα 18 μήνες (διάρκεια που είχε χαρακτηριστεί από πολλούς υπερβολική) πλέον και με νόμο θα μπορούν να τα κρατούν δύο χρόνια.

24.2.09

Ο ΟΤΕ στα δύο;

Ένας παράξενος διάλογος διεξάγει την περασμένη Κυριακή μέσα από τις σελίδες της Καθημερινής.

Σε ένα άρθρο (βλέπε προηγούμενο post) ο Πρόεδρος του ΟΤΕ υπερασπιζόταν το θεσμικό ρόλο του ΟΤΕ απέναντι στους εναλλακτικούς παρόχους (η πλειοψηφία των οποίων εκμεταλλεύτηκε το φθηνό χρήμα που έδιναν οι τράπεζες τα προηγούμενα χρόνια και την απουσία ρυθμιστικής παρέμβασης από την πλευρά της ΕΕΤΤ).

Στο άλλο άρθρο ο Μανδραβέλης αναφερόταν σε μυστική μελέτη της ΕΕΤΤ η οποία αποδίδει την κακή κατάσταση του ανταγωνισμού στις ελληνικές τηλεπικοινωνίες στον «κακό» ΟΤΕ ο οποίος εκμεταλλεύεται της δεσπόζουσας θέσης του και δεν εφαρμόζει τις ρυθμιστικές προσπάθειες της ΕΕΤΤ.

Όλο το πρόβλημα εστιάζεται στην απελευθέρωση του τοπικού βρόγχου (της γραμμής από τα σπίτια μας μέχρι το πρώτο μεταγωγέα = τηλεφωνικό κέντρο). Αυτό το κομμάτι ο ΟΤΕ ενώ είναι υποχρεωμένος να το επινοικιάζει στους εναλλακτικούς παρόχους, κωλυσιεργεί με καθυστερήσεις στην παράδοση, τις επισκευές κ.λπ.

Σε αυτή τη μελέτη αναφέρεται σαν πρόταση για την επίλυση του προβλήματος ο διαχωρισμός της διαχείρισης του τοπικού βρόγχου από τον ΟΤΕ σύμφωνα με 3 διαφορετικές εκδοχές:
1. Λειτουργικός διαχωρισμός με δημιουργία μιας business unit.
2. Δομικός διαχωρισμός με δημιουργία θυγατρικής
3. Δομικός διαχωρισμός με δημιουργία άλλης επιχείρησης.

Υπενθυμίζεται ότι στην Αμερική στην δεκαετία του 70 η αντίστοιχη ρυθμιστική αρχή επέλεξε τη δραστική τρίτη μέθοδο και έσπασε την Bell σε πολλές μικρές εταιρείες απελευθερώνοντας τον ανταγωνισμό.

Στην Ελλάδα του 2010 ο κος Μανδραβέλης ισχυρίζεται ότι προκρίνεται είτε η πρώτη είτε η δεύτερη λύση από την ΕΕΤΤ ενώ η κυβέρνηση (και οι γερμανοί) αντιδρά ακόμη και σε αυτές.

23.2.09

OTE, Vodaphone και Wind θα επιζήσουν

… μαζί με λίγες ακόμη που θα δραστηριοποιούνται σε niche markets.

Αυτά λέει σε πολύ σημαντικό άρθρο του στην Καθημερινή της Κυριακής ο Πρόεδρος του ΟΤΕ Π.Βουρλούμης.

Ο κος Βουρλούμης μέσω μιας ιστορικής αναδρομής εξηγεί πώς φτάσαμε ως εδώ, με τους 30 παρόχους σταθερής σιγά-σιγά να καταρρέουν και επίσης ποιος ευθύνεται.

Μόνο αδύναμο σημείο της ανάλς είναι η έλλειψη συγκεκριμένων αναφορών του κου Βουρλούμη στη δική του διοίκηση. Μόνο οι άλλοι (προκάτοχοι) έφταιγαν; Αυτός τα έκανε όλα καλά; Για ποια πράγματα μετανιώνει;

Μια ανάλυση που παρόλες τις κάποιες ενστάσεις μας αξίζει προσοχής.

Για ολόκληρο το άρθρο
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_22/02/2009_304442

20.2.09

Με αφορμή τις επιθέσεις στον Πανούση και στο Πάντειο

Παρόλο που δεν εντάσσεται στη θεματολογία του συγκεκριμένου blog, η ιδιότητα μου ως πολίτη με υποχρεώνει να αναφερθώ στις πρόσφατες επιθέσεις κατά ομιλητών σε αμφιθέατρα και χώρους πανεπιστημίου.

Έχοντας οργανώσει ο ίδιος πολλές ημερίδες σε πανεπιστήμια, διαπιστώνω ότι ο φόβος των ομιλητών για πιθανά επεισόδια αυξάνεται από χρόνο σε χρόνο. Αυτό συμβαίνει παρόλο που η θεματολογία των ημερίδων μου αφορά το διαδίκτυο!

Η επικράτηση αυτού του φόβου και η αίσθηση ανασφάλειας καταλύει τη δημοκρατία. Οι δράστες των παραπάνω επιθέσεων κατόρθωσαν με τις πράξεις τους να εξισωθούν με φασιστικές ομαδούλες και να ενώσουν τα άκρα. Πλέον τίποτα δεν τους διαχωρίζει.
Για όλα τα παραπάνω τους αξίζουν συγχαρητήρια.

Από την πλευρά μας δεν μπορούμε ούτε να σωπάσουμε ούτε να μείνουμε αδρανείς.
Θα μας βρούνε μπροστά τους.

Θα περιφρουρήσουμε τον ελεύθερο διάλογο (χαλαρό, μαχητικό, με οξείς χαρακτηρισμούς, με φραστικές ακρότητες,… αλλά διάλογο) με όλες μας τις δυνάμεις.

Κάτι κινείται στην προστασία προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο

Πριν μια εβδομάδα η FTC, η αντίστοιχη επιτροπή της ΕΕΤΤ στην Αμερική δημοσίευσε ένα βασικό πλαίσιο οδηγιών για την προστασία των καταναλωτών από τη στοχευμένη διαφήμιση.
Σύμφωνα με αυτό το πλαίσιο κάθε ιστοσελίδα που συλλέγει πληροφορίες για τις συνήθειες των επισκεπτών της, πρέπει να τους ενημερώνει για το πώς συλλέγει τις πληροφορίες, τι τις κάνει και να δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να απαγορέψουν αυτήν τη συλλογή.

Την ίδια στιγμή το Yahoo έχει μειώσει σε 3 μήνες την περίοδο διατήρησης δεδομένων καταναλωτών. Το eBay από την άλλη έχει προσθέσει σε κάθε διαφήμιση πληροφορίες που σχετίζονται με την προέλευση της διαφήμισης, σε ποια πληροφορία βασίζεται και τη δυνατότητα για τους χρήστες να απαγορέψουν τη διαφήμιση.

Κάτι κινείται λοιπόν.

Το ποιο σημαντικό ωστόσο είναι η ευαισθητοποίηση των χρηστών σε θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων. Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη καθολική κατακραυγή του Facebook.

Tο Facebook, για δεύτερη φορά σε ένα χρόνο, έκανε πίσω στις προσπάθειες του να φέρει στην ιδιοκτησία του τα δεδομένα των μελών του και να τα χρησιμοποιήσει για εμπορικούς σκοπούς.

19.2.09

Η ΕΕ δεν έχει εγκρίνει τη συμφωνία της κυβέρνησης με τη Microsoft

Σύμφωνα με τον ευροβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σταύρου Λαμπρινίδη.

και αντίθετα με όσα έχει υποστηρίξει ο κος Παπαθανασίου στην ελληνική βουλή.

Η ανακοίνωση της Ευρωπαικής Επιτροπής είναι ξεκάθαρη Διαβάστε την ανακοίνωση της ΕΕ για τη συμφωνία με την Microsoft


Το Google τα βρήκε σκούρα στο ραδιόφωνο

Το Google ανακοίνωσε ότι σταματά τη δραστηριότητα διαφημίσεων στο ραδιόφωνο.

Το google είχε ξεκινήσει εδώ και τρία χρόνια διαφημίσεις στο ραδιόφωνο (όχι το διαδικτυακό), προσπαθώντας να εφαρμόσει την πολιτική συσχέτισης περιεχομένου (στη προκειμένη περίπτωση του περιεχομένου των εκπομπών με τις διαφημίσεις που εκφωνούνται).

Για τον σκοπό αυτόν αναπτύχθηκε ειδικό λογισμικό που παρακολουθούσε και κατηγοροποιούσε τις εκπομπές του ραδιοφώνου.

Η απόσυρση του google φανερώνει ότι η επιτυχία στον πραγματικό κόσμο δεν αφορά μόνο τεχνολογικές καινοτομίες αλλά και δημόσιες σχέσεις και γνωριμίες στις οποίες το Google υστερεί.

Παρόλα αυτά το google συνεχίζει την αντίστοιχη δράση του στην τηλεόραση. Ο λόγος είναι προφανής. Η διαφημιστική πίτα είναι τεράστια και ακόμη και το μικρότερο κομμάτι της αξίζει πολλά.

Κανόνες για την προστασία των ανήλικων στο διαδίκτυο

Με πρωτοβουλία της ευρωπαικής ένωσης 17 μεγάλες διαδικτυακές εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία βελτίωσης της ασφάλειας πρόσβασης των ανηλίκων.


Εταιρείες όπως το Facebook, Bebo, google, youtube κ.α. αποφάσισαν να κάνουν πιο ευδιάκριτο και προσβάσιμο το κουμπί καταγγελίας παρενοχλήσεων, μη δημοσίευσης των προσωπικών δεδομένων όσων χρηστών δηλώνουν ότι είναι κάτω των 18 και μη συμπερίληψή τους στα αποτελέσματα αναζήτησης κ.λπ.

Η Microsoft ανοίγει καταστήματα λιανικής;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του cnn.com η Microsoft προσέλαβε έναν 25χρονο, στέλεχος της γνωστής αλυσίδας λιανικής Wal-Mart, ως αντιπρόεδρο των καταστημάτων λιανικής της.
Η κίνηση αυτή παραξενεύει; Τι σημαίνει ότι η Microsoft, μια μεγάλη εταιρεία με ισχυρό brand name, ανοίγει καταστήματα λιανικής; Και γιατί να ανταγωνιστεί τους πελάτες της, τα μεγάλα καταστήματα λιανικής;

Η πρώτη σκέψη είναι ότι η Microsoft πιστεύει πως οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου δεν θα ξεπεράσουν τα επόμενα χρόνια τις πωλήσεις λιανικής. Αν πίστευε το αντίθετο δεν θα το επιχειρούσε. Κάτι αντίστοιχο συνέβη στην Ελλάδα με το eshop το οποίο προχώρησε στην δημιουργία καταστημάτων λιανικής. Βέβαια, τα ελληνικά μεγέθη δεν συγκρίνονται με τα παγκόσμια μεγέθη της Microsoft.

Βέβαια η Microsoft δεν ήταν ποτέ δυνατή στο διαδίκτυο. Εγκλωβισμένη στη στρατηγική της: «Όλα μέσα από τα windows» δεν κατάφερε να τοποθετηθεί έγκαιρα στις διαδικτυακές υπηρεσίες αφήνοντας πολύτιμο χώρο και χρόνο στο google για να κυριαρχήσει.
Ίσως πίσω από την απόφαση για ανάπτυξη καταστημάτων λιανικής κρύβεται η διαπίστωση ότι δεν έχει τη γνώση και τη δομή να οργανώσει ένα πετυχημένο online κατάστημα στα πρότυπα της cisco.com και του amazon.com.

Έτσι στην εποχή του twitter και των social media η Microsoft επιστρέφει σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που την πηγαίνει πολύ πιο πίσω από την αφετηρία της. Θα προσπαθήσει να βγάλει έσοδα από πώληση μηχανημάτων ενώ η ίδια πήγε την οικονομία της πληροφορίας ένα βήμα παραπέρα κερδίζοντας χρήματα από τις άδειες χρήσης.

18.2.09

Πλοήγηση στο πουθενά

Αυτός είναι ο τίτλος άρθρου της κυριακάτικης Ημερησίας σχετικά με τις δυσλειτουργίες των συστημάτων GPS στην χώρα μας.

Το άρθρο αναφέρεται στα πολλαπλά λάθη πλοήγησης που αντιμετωπίζουν οι χρήστες των συστημάτων με αποτέλεσμα να οδηγούν σε δύσβατους χωματόδρομους ή να καθοδηγούνται μέσα από τα στενά της Αθήνας ξοδεύοντας πολύ περισσότερο χρόνο από ότι αν ακολουθούσαν μια κύρια αρτηρία.

Σύμφωνα με τις εταιρείες τα προβλήματα διορθώνονται συνέχεια. Το κόστος όμως των αναβαθμίσεων των προγραμμάτων είναι απαγορευτικό για πολλούς χρήστες.

17.2.09

78% των διευθυντικών στελεχών έχει στείλει σε λάθος αποστολέα e-mail

Είμαι σίγουρος ότι σας έχει συμβεί. Εμένα πολλές φορές.

Σύμφωνα με έρευνα της Weber Shandwich, η λανθασμένη αποστολή δεδομένων αποτελεί τον δεύτερο πιο σημαντικό λόγο διαδικτυακής δυσφήμισης εταιριών.

Ο πρώτος παραμένει τα διαδικτυακά σχόλια υπαλλήλων της εταιρείας.

Ενδιαφέρον έχει επίσης η επισήμανση ότι υπάρχουν 20.000 sites με κατάληξη “suck.com” και πρόθεμα το όνομα της εταιρείας.

16.2.09

Η Microsoft αντεπιτίθεται

Η Microsoft προσφέρει αμοιβή 250.000 δολαρίων για πληροφορίες που θα οδηγήσουν στον εντοπισμό του δημιουργού του worm Conficker ο οποίος έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα ασφαλείας σε δίκτυα επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της F-secure (εταιρείας συμβούλων) ο συγκεκριμένος ιός έχει μολύνει αρκετά εκατομμύρια δίκτυα επιχειρήσεων.

13.2.09

Τα νέα τεράστια έσοδα του google

Το google ρυθμίζει και τα τελευταία προβλήματα της υπηρεσίας ψηφιοποίησης

Μια νέα τεράστια πηγή εσόδων δημιουργείται για το Google.

Αν είστε ένας από τους πολλούς χρήστες της υπηρεσίας του Google book search σίγουρα θα έχετε μείνει ενθουσιασμένοι από τις δυνατότητές της.

Η υπηρεσία επιτρέπει την αναζήτηση, μέσα στο κείμενο βιβλίων, λέξεων κλειδιών και δίνει σαν αποτέλεσμα τη/τις σελίδες που περιέχουν τη συγκεκριμένη λέξη.

Η υπηρεσία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για ερευνητές αλλά και για τον καθένα μας που θέλει να εντοπίσει βιβλία που αναφέρονται στον αγαπημένο του ηθοποιό ή τραγουδιστή.
Το μεγάλο πρόβλημα της υπηρεσίας ήταν οι μηνύσεις των μεγάλων εκδοτικών οίκων για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.

Πλέον αυτό δείχνει να έχει ρυθμιστεί. Το σαββατοκύριακο το Google σε καταχώρησή του στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ» καλεί όσους συγγραφείς έχουν εκδώσει βιβλία στην Αμερική να συμμετάσχουν στον διακανονισμό που έχει συμφωνηθεί με αρκετούς εκδότες.

To google με αυτόν τον διακανονισμό δεσμεύεται να δίνει το 63% των εσόδων του στους συγγραφείς και τους εκδότες.

Τα έσοδα θα προέρχονται από την πώληση πρόσβασης στο ψηφιοποιημένο περιεχόμενο των βιβλίων.

Η διαβούλευση πρέπει να γίνει μέσω διαδικτύου.

Πάλι σε κίνδυνο τα blogs;

Διαβούλευση για τη λειτουργία των ελληνικών blogs προτίθεται να ξεκινήσει το υπουργείο δικαιοσύνης σύμφωνα με ανακοίνωσή του.

Στόχος της διαβούλευσης είναι σύμφωνα με την ανακοίνωση «να οριοθετηθεί ο κοινός τόπος ανάμεσα στην ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την προστασία και αξιοπρέπεια του πολίτη».

Πολύ θα ήθελα να γνωρίζω πόσοι από αυτούς που οργανώνουν και συμμετέχουν στη διαβούλευση έχουν ποτέ χρησιμοποιήσει τα blogs.

Αν τα έχουν πράγματι ας δείξουν έμπρακτα τη διάθεσή τους να βοηθήσουν. Ας οργανώσουν τη διαβούλευση μέσω διαδικτύου. Μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας της και η αντιπροσωπευτικότητα των συμμετεχόντων.

11.2.09

Windows mobile: Η νέα προσπάθεια της Microsoft

Για ακόμη μια φορά η Microsoft καταφτάνει λαχανιασμένη και τελευταία πίσω από την Apple (iPhone) και το Google για να προτείνει το δικό της smartphone.

Τι το ιδιαίτερο θα έχει;

Η Microsoft προτείνει υπηρεσίες αυτόματου download του περιεχομένου του κινητού της (φωτογραφίες, ημερολόγιο, κατάλογος) σε ειδικό site το οποίο στη συνέχεια θα είναι προσβάσιμο μέσω υπολογιστή..

Η ιδέα είναι καλή. Για μια ακόμη φορά η Microsoft θα προσπαθήσει να εγκλωβίσει χρήστες στην παγίδα των windows προτείνοντας ένα περιβάλλον all included.

Άραγε θα τσιμπήσει ο κόσμος; Τα λεφτά πάντως είναι πολλά και σίγουρα αποτελεί μια από τις τελευταίες ευκαιρίες της Microsoft η οποία χάνει εδώ και καιρό το διαδικτυακό παιχνίδι.

10.2.09

Και όμως το Kindle πέτυχε!

Ποίος το περίμενε; Η συσκευή ανάγνωσης των ψηφιακών βιβλίων του Amazon γνωρίζει μεγάλη επιτυχία καθώς έχουν ήδη πωληθεί 250.000 συσκευές προς 360 δολάρια έκαστη.

Γιατί πέτυχε;

1. Γιατί είναι πράγματι φορητή συσκευή. Χρησιμοποιεί το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας για να κατεβάσει βιβλία.
2. Δεν απαιτεί συνδρομή για τη σύνδεση. Το κόστος μεταφοράς δεδομένων το αναλαμβάνει η Amazon!!!
3. Είναι πραγματικά αυτόνομη συσκευή. Δεν χρειάζεται να συνδεθεί με PC για να κατεβάσει περιεχόμενο.
4. Η αγορά και το κατέβασμα βιβλίων γίνεται σε 2 λεπτά.
5. Προσφέρει κεφάλαια των βιβλίων για ανάγνωση πριν την αγορά τους.
6. Προσφέρει προς πώληση τα πρόσφατα best seller στη λίστα των ΝΥ Times
7. Οι τιμές των νέων βιβλίων είναι 10 δολάρια.
8. Προσφέρει δυνατότητα ανάγνωσης των μεγαλύτερων αμερικάνικων περιοδικών.

Πρόκειται λοιπόν για ένα απλό, αληθινά φορητό, αυτόνομο προϊόν που δεν απασχολεί τον ιδιοκτήτη του με θέματα διασύνδεσης δικτύου ούτε με λογαριασμούς σύνδεσης.

9.2.09

Η αμερικάνικη κρίση εκτινάζει τη χρήση του WebTV

Ένα από τα παράδοξα της κρίσης είναι η βελτίωση των ποσοστών των υπηρεσιών δωρεάν περιεχομένου εις βάρος της συνδρομητικής τηλεόρασης.

Πολλά αμερικάνικα νοικοκυριά τα οποία λόγω κρίσης οδηγούνται σε περικοπές εξόδων καταργούν τις συνδρομές στους στην καλωδιακή τηλεόραση και στρέφονται στα sites όπως το Hulu, Joost και Veoh.

Σύμφωνα με το businessWeek.com αυτά τα sites παρουσίασαν 13% αύξηση επισκεψιμότητας τον Δεκέμβριο 2008 σε σχέση με το Νοέμβριο του ίδιου χρόνου. Συνολικά και μόνο στην Αμερική μεταδόθηκαν 14,5 δις βίντεο το Δεκέμβριο.

Και αυτό παρά τη δυσκολία θέασης ταινιών στις μικρές οθόνες των υπολογιστών και τα προβλήματα καθυστέρησης του διαδικτύου.

5.2.09

Χρόνια πολλά Facebook

Σήμερα συμπληρώνονται 5 χρόνια λειτουργίας του Facebook και το θέμα είναι στα πρωτοσέλιδα όλων των εφημερίδων.

Το Facebook γιορτάζει την πρωτοκαθεδρία του στα social networks έχοντας 150 εκατ. χρήστες. Από αυτούς βέβαια μόνο τα 15 εκατ. (10%) μπαίνει καθημερινά στη σελίδα του.

Ο ίδιος ο ιδρυτής της σελίδας αναφέρει ότι χάρη στα social networks ο χρήστης του διαδικτύου πέρασε από την ανωνυμία στην επώνυμη χρήση των υπηρεσιών του διαδικτύου.

Βέβαια, το μεγάλο πρόβλημα των social networks παραμένει και αφορά την κερδοφορία τους. Μέχρι στιγμή τα social networks δεν έχουν καταφέρει να αποσβέσουν τις επενδύσεις που έγιναν σε αυτά ούτε να δικαιολογήσουν τις υψηλότατες τιμές των μετοχών τους και να αποστομώσουν όσους μιλάνε για φούσκες.