29.4.07

Είχα και εγώ την ευκαιρία να νιώσω καουμπόης.

Οι συνθήκες που επικρατούν στην αγορά σχετικά με τη συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού πληροφορικής θυμίζουν την αγρία δύση, όπου όλα γίνονται χωρίς νόμους και κανόνες.

Είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω όταν το Οκτώβριο χάλασε ο φορητός μου, ο οποίος είχε μόλις κλείσει τρία χρόνια ζωής.

Ναι, το ομολογώ δεν είμαι γκατζετάκιας. Δεν πέταξα από τη χαρά μου στην προοπτική αγοράς ενός νέου υπολογιστή. Για μένα ο υπολογιστής είναι ένα εργαλείο δουλειάς. Ειμαι τσιγκούνης (και λίγο συναισθηματικός) και περιμένω να γεράσουμε μαζί (όσο οι εκδόσεις των windows μας το επιτρέπουν).

Απευθύνθηκα στην εταιρία που τον είχα αγοράσει και με πληροφόρησαν ότι δεν έχουν πλέον το service για την συγκεκριμένη μάρκα και ότι πρέπει να πάω στην νέα εξουσιοδοτημένη εταιρία.

Επειδή μου φάνηκε παράλογο μια εταιρία να αποποιείται τόσο εύκολα τις ευθύνες συντήρησης κατέφυγα στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ζητώντας να υποχρεώσουν την εταιρία από την οποία αγόρασα τον υπολογιστή να σεβαστεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις.

Επιπλέον ο νόμος ανέφερε ότι κάθε εταιρία έχει υποχρέωση να παρέχει υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής «για εύλογο χρονικό διάστημα». Το πρόβλημα ήταν στην ερμηνεία της λέξης εύλογο.

Στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ένοιωσα σαν τον Οδυσσέα. Ο φάκελος μου πέρασε από τα χέρια πέντε ατόμων, καθώς ο ένας μετά τον άλλο δήλωναν αναρμόδιοι να αποφανθούν. Σε κάθε νέο υπάλληλο έπρεπε να εξηγήσω από την αρχή την υπόθεση. Εννοείται ότι η χρονική καθυστέρηση για κάθε αλλαγή υπαλλήλου ήταν γύρω στις 2 εβδομάδες.

Κάθε φορά επίσης εξηγούσα ότι ο υπολογιστής μου είναι απαραίτητος στη δουλειά μου και ότι επιτέλους πρέπει να προστατεύσουν τα δικαιώματά μου ως καταναλωτή.

Τελικά η εταιρία από την οποία αγόρασα τον υπολογιστή έστειλε μια επιστολή στην ΓΓ Καταναλωτή όπου αναφέρει ότι δεν έχει καμία υποχρέωση συντήρησης καθώς ο χρόνος ζωής ενός υπολογιστή είναι δύο (2) έτη και επομένως ο εύλογος χρόνος για τον οποίο η εταιρία υποχρεούται να παρέχει υπηρεσίες συντήρησης είναι επίσης δύο έτη.

Η ΓΓ Καταναλωτή χαρούμενη μου κοινοποίησε την απάντηση. Προφανώς στη ΓΓ καταναλωτή πετάνε όλους τους υπολογιστές μετά την έλευση δύο χρόνων. Το γράμμα της ΓΓ καταναλωτή τελείωνε λέγοντας μου ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω και μου συνέστησε αν συνεχίζω να έχω αντιρρήσεις να πάω στα δικαστήρια.

Επειδή είμαι μαζόχας αποφάσισα να καταφύγω στο συνήγορο του καταναλωτή. Αλλά αυτό είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία.

27.4.07

Σκληρό Ροκ

Την εξαγορά των Αττικών Τηλεπικοινωνιών από την HOL ακολούθησε η ανακοίνωση συνεργασίας μεταξύ HOL και Vodaphone.

Αν η προκείμενη συνεργασία δεν ήταν εν γνώσει των Αττικών Τηλεπικοινωνιών τότε η Hellas On Line (HOL) έκανε μια πολύ καλή εξαγορά επιτυγχάνοντας ταυτόχρόνα δύο στόχους: Την απόκτηση ιδιόκτητου δικτύου στην Αττική και την διάθεση μέρους της χωρητικότητας σε τρίτους (Vodaphone) και άρα την άμεση δημιουργία εσόδων.

¨Οπως και να έχουν τα πράγματα δημιουργείται ένας ακόμη ισχυρός παίκτης στην αγορά μετά τον ΟΤΕ και την ΤELLAS.


26.4.07

Ας κρατήσουν οι χοροί .

Ο χορός των εξαγορών καλά κρατεί.

Τη Δευτέρα ανακοινώθηκε η εξαγορά των Αττικών Τηλεπικοινωνιών από την HOL (Intracom).

Οι Αττικές Τηλεπικοινωνίες είναι η εταιρία που μας ταλαιπωρεί σκάβοντας όλη την Αθήνα (τους δρόμους) για την τοποθέτηση οπτικών ινών. Με αυτόν τον τρόπο κατόρθωσε να φτιάξει ένα μητροπολιτικό δακτύλιο οπτικών ινών.

Η τοποθέτηση των καλωδίων μόλις μερικά δεκάδες εκατοστά κάτω από το οδόστρωμα δημιουργεί ερωτηματικά σχετικά με την αντοχή του δικτύου και τη συχνότητα βλαβών, δεδομένου ότι στην Ελλάδα οι δρόμοι σκάβονται με μεγαλύτερη συχνότητα από τα δρομολόγια των λεωφορείων.

Οι Αττικές Τηλεπικοινωνίες αντιμετώπιζε σημαντικό πρόβλημα καθώς το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητάς του δικτύου της παραμένει αδιάθετο.

Η εξαγορά της δίνει την δυνατότητα στην HOL να ανεξαρτητοποιηθεί (σε μεγάλο βαθμό) από τον ΟΤΕ για την περιοχή της Αττικής. Η πρόκληση ωστόσο είναι η εμπορική διάθεση της χωρητικότητας του δικτύου.

Είναι λογικό να αναμένεται ένας πόλεμος τιμών στις συνδέσεις μεταφοράς δεδομένων.


25.4.07

Η εκδίκηση της Τροίας.

Πληθαίνουν οι επιθέσεις με Trojan horses.

Όλο και περισσότερα άρθρα εμφανίζονται στον τύπο, τα οποία αναφέρονται στις επιθέσεις hackers μέσω Trojan.

Οι επιθέσεις γίνονται με χρήση spam τα οποία περιέχουν κακόβουλα προγράμματα σε συνημμένα αρχεία ή σε συνδέσμους, Τα προγράμματα ενεργοποιούνται με το άνοιγμα των αρχείων ή των συνδέσμων.


Ο στόχος των προγραμμάτων αυτών είναι ο έλεγχος του υπολογιστή του θύματος για την υποκλοπή δεδομένων (τραπεζικών κωδικών αλλά και άλλων δεδομένων). Επίσης έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο χρήσης των υπολογιστών για επιθέσεις σε site.

Πρόσφατο το άρθρο στο CNN.



24.4.07

Φτωχοί αλλά ευτυχισμένοι

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat (Στατιστική Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης) μόλις το 0,4% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου έπεσαν θύματα απάτης που αφορούσε κλοπή και χρήση των στοιχείων των πιστωτικών καρτών τους.

Το ποσοστό είναι πολύ μικρό σε σύγκριση με άλλες χώρες όπως η Ισλανδία (3,9%) και η Αγγλία (3,3%).

Είναι μια από τις ελάχιστες θετικές επιδώσεις που έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα σε σχέση με το διαδίκτυο.

Η μεγάλη διαφορά οφείλεται στην μικρή διείσδυση του διαδικτύου στην Ελλάδα. Οι Έλληνες χρήστες αντιπροσωπεύουν μόλις το 25% του πληθυσμού, όταν στην Αγγλία είναι 65% και στην Ισλανδία 80%.


23.4.07

Bill Gates ο γαλαντόμος

Ο Bill Gates ανακοίνωσε την πρόθεσή του να χορηγήσει προγράμματα λογισμικού της εταιρίας σε μαθητές αναπτυσσόμενων χωρών έναντι 3 δολαρίων.

Με αυτόν τον τρόπο δημοσιοποιεί την ανησυχία του έναντι στην εξάπλωση των freeware. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 60% των servers στην Ινδία τρέχουν σε linux.

Από την άλλη, σκέφτεται πονηρά. Τρία ευρώ από μια τεράστια αγορά, η οποία μέχρι σήμερα έκανε μηδενικές αγορές, είναι τεράστιο ποσό.


Τι λένε στο MIT;

Το γνωστό αμερικάνικο πανεπιστήμιο MIT αποφάσισε να επιτρέψει την πρόσβαση στο υλικό του συνόλου των μαθημάτων του, συμπεριλαμβανομένων και των μαθημάτων του MBA.

Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα από τα πέντε καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο, η είδηση έχει μεγάλο ενδιαφέρον.

Η κίνηση του πανεπιστημίου εντάσσεται σε μια γενικότερη τάση διάθεσης δωρεάν περιεχομένου. Κύριοι φορείς αυτής της τάσεις είναι τα social networks και τα p2p.

Η διεύθυνση είναι:

http://ocw.mit.edu


20.4.07

Παγιδευμένοι ... στην ευρυζωνικότητα

Η εφημερίδα Τα Νέα πριν από μερικές εβδομάδες είχε ένα εξαιρετικό άρθρο το οποίο παρουσίαζε ανάγλυφα την κατάσταση στην άγρια ελληνική πραγματικότητα της ευρυζωνικότητας.

Ξεκινούσε με έναν καημένο τύπο που αποφάσισε να φύγει από τον ΟΤΕ και να πάει σε άλλο πάροχο με αποτέλεσμα να είναι χωρίς σύνδεση από το Νοέμβριο.

Είναι πράγματι λυπηρό ένας μεγάλος οργανισμός σαν τον ΟΤΕ να «παίζει καθυστερήσεις» για να συγκρατήσει τους συνδρομητές του.

Τα περισσότερα τάματα στις εκκλησιές ανήκουν πλέον σε συνδρομητές ευρυζωνικών συνδέσεων καθώς, όπως αναφέρεται στο άρθρο, για τις επισκευές των βλαβών μπορεί να χρειαστούν μέχρι και 20 ημέρες.

Προσωπικά, γνωρίζω (μεγάλη) εταιρία με κύρια δραστηριότητα στο διαδίκτυο η οποία στην μεταστέγασή της περίμενε ένα μήνα για νέα 2 μεγάβιτη σύνδεση.

19.4.07

Το πολυτεχνείο δεν προετοιμάζει σωστά τους μηχανικούς για την αγορά εργασίας.

Καθυστερημένο αλλά πάντα επίκαιρο.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που
δημοσιεύτηκε στο περιοδικό του Τεχνικού
Επιμελητηρίου, το 53,1% των μηχανικών που
απάντησαν, θεωρεί ότι δεν ήταν αρκετά (34,4%) ή
καθόλου (18,7%) προετοιμασμένοι για την αγορά
εργασίας από το πρόγραμμα σπουδών.

Τα στοιχεία γίνονται ακόμη πιο εντυπωσιακά
αν λάβουμε υπόψη ότι ο ένας στους δύο
ερωτηθέντες ήταν απόφοιτος του ΕΜΠ.

Αυτά συμβαίνουν όταν στο πρόγραμμα δεν
υπάρχει ισορροπία μεταξύ θεωρητικής και
πρακτικής κατάρτησης και όταν δεν υπάρχουν
μαθήματα που να ανταποκρίνονται στη
δουλειά της πλειοψηφίας των μηχανικών.

Καλή είναι η ηλεκτρομαγνητική θεωρεία και
τα μικροκύματα, ο μέσος μηχανικός ωστόσο
πρέπει να μάθει να εγκαθιστά τοπικά δίκτυα
και δίκτυα ευρείας ζώνης, πρέπει να ξέρει
από project management και να ξέρει να διαβάζει έναν
ισολογισμό.

18.4.07

Όταν το κράτος ανταγωνίζεται τον εαυτό του.

Τι κοινό έχουν ο ΟΤΕ, η Forthnet, η TELLAS και η Voicenet;

Όλες οι παραπάνω εταιρίες ανήκουν σε ΔΕΚΟ ή
οργανισμούς του δημοσίου

Στην Ελλάδα παρατηρείται το παράδοξο
φαινόμενο οι τρεις από τις 5 μεγαλύτερες
εταιρίες τηλεπικοινωνιών, να έχουν
κατασκευαστεί με τη συνδρομή του δημοσίου.

Στη Forthnet το ΙΤΕ μέχρι πρόσφατα είχε το 20%,
στην ΤΕLLAS η ΔΕΗ έχει σχεδόν το 50% και η Voicenet
έχει εξαγοραστεί από τον ΟΤΕ και
δραστηριοποιείται στο VoIP.

Έτσι έχουμε το απίστευτο φαινόμενο το
κράτος να ανταγωνίζεται τον εαυτό του.

Κάτω από τέτοιες συνθήκες πως είναι δυνατόν
να απελευθερωθεί η αγορά; Για ποιο λόγο μια
ιδιωτική εταιρία να ρισκάρει την είσοδό
της στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών;

17.4.07

Τα χρέη των εναλλακτικών παρόχων.

Πάνω από 100 εκατ. ευρώ οι οφειλές των
εναλλακτικών παρόχων στον ΟΤΕ σύμφωνα με
στοιχεία των συνδικαλιστών του ΟΤΕ.

Οι οφειλές αυτές αφορούν μισθώσεις
κυκλωμάτων καθώς οι εναλλακτικοί πάροχοι
δεν έχουν πλήρες δίκτυο και χρησιμοποιούν
μεγάλο μέρος του δικτύου του ΟΤΕ.

Ήδη κάποιες εταιρίες που έκλεισαν άφησαν
αρκετά εκατ. «φέσι» στον ΟΤΕ.

Αυτό είναι το παράδοξο της απελευθέρωσης, η
οποία λειτουργεί καταχρηστικά και χωρίς
κανόνες.

Αυτά τα 100 εκατ. απώλειας εσόδων θα κληθούν
έμμεσα ή άμεσα να τα επωμιστούν οι
φορολογούμενοι, την ίδια στιγμή που
κάποιοι από τους ιδιοκτήτες των
εναλλακτικών παρόχων πλουτίζουν.

16.4.07

Ζήτω η ευρυζωνικότητα;

Παρόλους τους διθυραμβους για την αύξηση
του ποσοστού των ευρυζωνικών συνδέσεων,
η κατάσταση δεν σηκώνει πανηγυρισμούς.

Δειλά-δειλά κάνουν την εμφάνισή
τους κάποιες ανησυχητικές ειδήσεις, οι οποίες
αναφέρονται στις αποδόσεις των γραμμών και
το γεωγραφικό ψηφιακό χάσμα.

Όποιος έχει ευρυζωνική σύνδεση έχει
διαπιστώσει από καιρό ότι η ταχύτητα για
την οποία πληρώνει δεν ανταποκρίνεται σε
καμία περίπτωση στην ταχύτητα που
πραγματικά απολαμβάνει. Γιατί άραγε δεν
έχει ασχοληθεί με το θέμα η ΕΕΤΤ;

Επιπλέον πληθαίνουν τα δημοσιεύματα που
αναφέρονται στα προβλήματα της
περιφέρειας σχετικά με την πρόσβαση στο
διαδίκτυο.

Πρόσφατη έρευνα του PC word έδειξε ότι η
απόδοση των ευρυζωνικών συνδέσεων
μειώνεται ακόμη περισσότερο στην
περιφέρεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα
είναι η Θεσσαλονίκη όπου οι συνδέσεις του
1Μbps παρουσιάζουν ταχύτητες κάτω των 480 Κbps.

Και αυτά χωρίς να αναφερθούμε στα
προβλήματα καθυστερήσεων σύνδεσης και
επιδιόρθωσης βλαβών.

Οι αρμόδιοι δεν έχουν ακούσει τίποτα για
όλα αυτά; Οι ποιοτικές έρευνες που πρέπει
να διεξάγονται από τις ανεξάρτητες αρχές
δεν έχουν εντοπίσει αυτά τα προβλήματα;

15.4.07

Η απομάκρυνση της κας Α. Μπουγάτσου από την Καθημερινή

Ο εξαναγκασμός σε παραίτηση της δημοσιογράφου της Καθημερινής κας Αριστέας Μπουγάτσου ήταν μια αναμενόμενη κατάληξη μιας φαινομενικά μαχητικής αλλά ουσιαστικά αφελούς δημοσιογραφίας.

Μια δημοσιογράφος που ασχολήθηκε πολύ με τις προμήθειες στις τηλεπικοινωνίες και κυρίως με τον όμιλο Κόκκαλη διαπίστωσε τελικά ότι την χρησιμοποίησαν για να στοχοποιήσουν συγκεκριμένες επιχειρήσεις και την άδειασαν όταν πλέον έγινε ενοχλητική (με τα άρθρα για ΔΕΗ, ΟΣΕ, κτλ.).

Αυτό που μένει είναι η αλαζονεία του λόγου της. Ειδικά τα πρωινά της Κυριακής στο ραδιόφωνο του SKY όπου η εκφορά του λόγου και το ύφος της δημοσιογράφου ακύρωναν τα όποια ενδιαφέροντα στοιχεία των δημοσιογραφικών ερευνών της δίνοντας τους μια διάσταση μονομανίας και εμπάθειας.

14.4.07

Ποιος πληρώνει το Triple Play;

Μεγάλη εντύπωση προκαλεί η δραστηριοποίηση πολλών ελληνικών τηλεπικοινωνιακών πάροχων στην υπηρεσία triple play (παροχή τηλεφώνου, internet και βίντεο μέσα από την ίδια γραμμή).

Ήδη οι πιο σημαντικοί πάροχοι (HoL, Forthnet, On Telecom,, Vivodi, Tellas) έχουν ξεκινήσει να διαθέτουν ή πρόκειται σύντομα να διαθέσουν αντίστοιχα πακέτα.

Και αυτό όταν η διεθνής εμπειρία μιλάει για μια υπηρεσία τεχνολογικά ασταθή και εμπορικά μη κερδοφόρα.

Δύσκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως οι παραπάνω 5 εταιρίες θα μπορέσουν να αποσβέσουν την επένδυσή τους, όταν οι συνδρομητές ευρυζωνικών συνδέσεων ανέρχονται στα 250.000 άτομα και οι συνδρομητές Nova στα 350.000 άτομα. Αυτή η πελατειακή βάση δεν επαρκεί για την επιβίωση πάνω από δύο εταιριών.

Από την άλλη πλευρά τα χρέη των εταιριών προς τον ΟΤΕ συνεχώς αυξάνονται και δε διαφαίνεται πιθανότητα ρύθμισής τους. Το πιο πιθανόν είναι τις επιπτώσεις των παραπάνω (διαφυγόντα κέρδη για τον ΟΤΕ) να τις επωμιστούν εκ νέου οι καταναλωτές μέσω αυξήσεων στα τιμολόγια του ΟΤΕ.

13.4.07

Η γη γυρίζει

Η ανακοίνωση των βραβείων του διαγωνισμού καινοτομίας της ΟΤΕΝΕΤ προκάλεσε αίσθηση στην μικρή μας κοινότητα.

Ειδικά οι δηλώσεις του νικητή του πρώτου βραβείου Νικου Μήτσου στην εφημερίδα Τα Νέα ότι ουσιαστικά η πρότασή τους είναι μια παραλλαγή του Google News φανέρωσαν τον αμερόληπτο και πραγματικά καινοτόμο χαρακτήρα του διαγωνισμού.

Δεν μένει παρά να τους ευχηθούμε του χρόνου να ανακαλύψουν ότι η γη γυρίζει.

12.4.07

Οι έλληνες χρήστες και το ηλεκτρονικό εμπορίο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανασφάλειας των χρηστών του διαδικτύου αποτελεί η δήλωση του ιδιοκτήτη του βιβλιοπωλείου Ιανός σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο βιβλίου. (Τα ΝΕΑ, 11 Απριλίου 2007):

«Όλα εξαρτώνται από το πώς πάει το ηλεκτρονικό έγκλημα στο Ίντερνετ. Όταν διαβάζω στον τύπο ότι αποκαλύφθηκε, λ.χ. απάτη με 10.000 κάρτες, ξέρω ότι τον άλλο μήνα θα πέσει η κίνηση κατά 30%».

Η παραπάνω δήλωση φανερώνει την έλλειψη εξοικείωσης και εκπαίδευσης των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου. Και αυτό παρότι πρόκειται κυρίως για άτομα νεαρής ηλικίας, υψηλής μόρφωσης και υψηλών εισοδημάτων.